פעמים ראוי לשתוק

לא יבוא אוטיסט בקהל ה' / טור מטלטל

"הרושם שהתקבל הינו כי בחור או בחורה המאובחנים על ספקטרום האוטיזם - אינם ראויים לבוא בקהל" • אב לילדה בת 6 המאובחנת על הספקטרום האוטיסטי בטור כואב (מאמרים)

מרדכי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אני אב לילדה בת 6 המאובחנת על הספקטרום האוטיסטי.

אתמול בערב באחד מקבוצות החרדיות, מישהי שיתפה ידיעה כי בחתונה מסוימת, חיתנו (כביכול בעל כורחה) כלה צעירה עם בחור אוטיסט בעל ייחוס משפחתי.

הידיעה הזאת, ובעיקר האופן שהיא נכתבה והשיח שהיא יצרה, הן ברחבי הרשת והן באמצעי התקשורת שנתנו לה במה, פגעו והכאיבו לציבור גדול של אנשים החיים בינינו, יושבים לצדנו בעבודה, במכללה, או בבית המדרש, ומאובחנים על אותו ספקטרום מפורסם, ולציבור ענק של הורים לילדים הנמצאים גם כן על ספקטרום זה, אשר מעניקים לילדים הללו מדם ליבם, ע"מ להביא אותם לידי תפקוד רגיל כאחד האדם.

הרושם שהתקבל מן הפוסט הזה הינו כי בחור או בחורה המאובחנים על ספקטרום האוטיזם, אינם ראויים לבוא בקהל. הגדילה לעשות יוצאת בשאלה, אשר לא הסתפקה בהגיגיה ברחבי הרשת ואף עלתה לשידור בגלי צה"ל, ואמרה כי אוטיסטים ואוטיסטיות, בדומה לבעלי תסמונת דאון, רשאים להינשא זה לזו בלבד!

ההכללה והבוטות בהם נכתבו ונאמרו הדברים, הינם פוגעניים ולא ראויים, ואינם מתקדשים על ידי המטרה, תהיה אשר תהיה.

קצת על "ספקטרום האוטיזם"

הספקטרום הרחב הנ"ל כולל בתוכו בעלי קשיים תקשורתיים בקשת רחבה מאוד, החל מכאלו בעלי קשיים גדולים ובולטים, העונים על הרבה מהסטראוטיפים החברתיים של האוטיזם, ועד כאלו המקיימים אורח חיים רגיל, כולל לימודים אקדמיים, משפחה וילדים, אולם ,במהלך גיל ההתפתחות גילו קושי תקשורתי, לפעמים גם שפתי וקושי בהבנת קודים חברתיים.

משפחותיהם ובעיקר הורי הילדים הללו, משקיעים מאמצים מרובים ואין סופיים בקידומם של הילדים ומנסים בכל דרך לשלבם באוכלוסייה כשווים בן שווים. השיח הזה שנחשפנו אליו ערב ראש השנה, אשר מתוך בורות עצומה, יורק בפרצופם של המשפחות , ומשפיל את האוטיסטים עצמם, אשר קראו, ואף הגיבו מדם ליבם ומתוך כאב רב לדברים, הינו פשע ועוולה.

עלינו לומר לכל אלו אשר חפצים לתקן את המגזר ונושאים על גבם את דגל הצעקה "לא נשתוק", כי עליהם ללמוד ולדעת כי פעמים ראוי לשתוק, או לפחות לדעת כיצד לדבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר