משפט החייל היורה

פרופ' היס במשפט אזריה: "הרופאה שניתחה דמיינה דימומים"

המכון לרפואה משפטית באבו כביר קבע בחוות דעת שהמחבל מת כתוצאה מהירי של החייל הנאשם. המנהל לשעבר של המכון העיד מטעם ההגנה ומתח ביקורת נגד הנתיחה (בארץ)

רעות רימרמן, ynet | כיכר השבת |
פרופ' היס (צילום: Roni Schutzer / FLASH90)

הבוקר (יום ה') התחדש בבית הדין הצבאי ביפו משפטו של סמל אלאור אזריה, הנאשם בהריגה אחרי שתועד במרס האחרון יורה למוות במחבל המנוטרל עבד אל-פתאח א-שריף בחברון. מטעם ההגנה מעיד הפתולוג פרופ' יהודה היס, לשעבר מנהל המכון הפתולוגי. במהלך חקירתו על ידי התובע נדב וייסמן הוא טען שהנתיחה שבוצעה על ידי המכון לרפואה משפטית, שעליה הוא התבקש להתבסס, לא נעשתה בצורה נכונה: לדבריו חסר מידע שיכול היה להשפיע על המסקנות.

המכון לרפואה משפטית קבע בחוות הדעת כי הירי של אזריה היה זה שגרם למות המחבל. בחוות הדעת שהגיש פרופ' היס שמעיד מטעם ההגנה כמומחה פרטי נטען שלא ניתן לקבוע שהכדור שירה אזריה הרג את המחבל. לדבריו, המחבל מת כתוצאה מהירי המרכזי לנטרולו, שכלל שישה כדורים שהובילו לקריסת ריאה ולפגיעה מוחית. עם זאת, כאמור, פרופ' היס לא ניתח את הגופה, מאחר שלטענת ההגנה היא הוחזרה לפני שניתנה לנציג מטעם ההגנה אפשרות לנתח את הגופה. את חוות הדעת הוא ביסס על הנתיחה שביצעו במכון לרפואה משפטית.

היס נשאל אם הוא הסיק שהמחבל מת כתוצאה מתסחיף אוויר וענה בחיוב. "לא היו נזקים בראש שיכלו להצביע על מוות", אמר היס שהתייחס לאפשרות שקליע פגע בו בראשו וגרם למותו. היס טען גם כי לא בוצעו בדיקות מעבדה שהיו, לטענתו, יכולות לסייע.

אלאור אזריה (צילום: Miriam Alster/Flash90)

היס מתח ביקורת נגד חוות הדעת של ד"ר גיבס מהמכון לרפואה משפטית. "היא עצמה מבינה שמה שכתבה במסקנתה אינו נכון. יכול להיות שד"ר גיבס ראתה בדמיונה דימומים. אני הייתי מתעד את זה כמו שצריך", אמר.

בדיון האחרון ביום ראשון העיד סמ"ר במיל' צ', לשעבר הסמל של אזריה, וסיפר: "אלאור מקצועי ואכפתי. הוא אף פעם לא התבטא בצורה תקיפה נגד פלסטינים. אף פעם הוא לא השתמש בכוחו כנושא נשק, לכן העדתי במצ"ח שאזריה לא התנהג כערס".

התקרית אירעה ב-24 במרס. לאחר ששני מחבלים ביצעו פיגוע בתל רומיידה בחברון, אחד מהם חוסל ואילו השני נוטרל ונותר שרוע על הארץ. סרטון של "בצלם" תיעד את אזריה, לוחם מגדוד שמשון של חטיבת כפיר, יורה בעבד אל-פתאח שריף (21) ששכב על הקרקע.

תחקיר ראשוני העלה כי הוא עשה זאת שש דקות לאחר הפיגוע, ולאחר שחיילים מיחידה אחרת כבר נטרלו את המחבל. שני מפקדי מחלקה ומפקד הפלוגה ננזפו על ידי מפקד חטיבת כפיר, על כך שלא טיפלו במחבל ולא פינו אותו. לפי תחקיר אלוף פיקוד המרכז, החייל החליט לפתוח באש על דעת עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר