בכורה

ירמיהו ואנסמבל אדלר באלבום חדש - נהרה

הזמר והיוצר, ירמיהו באלבום ניגונים חדש משותף לאנסמבל אדלר. האלבום מוקדש לניגוני חסידויות וכמה של ירמיהו. האזינו ל"ניגון המהלכים" מתוך האלבום (סינגלים וקליפים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(יח"צ)

אלבומי פיוטים בעיבודים אתניים הפכו כבר למחזה נפוץ, כך גם אלבומי ניגונים חסידיים המבוצעים בכלים השגרתיים; קלרינט, כינור וכלי נשיפה. אלבום ניגונים בעיבודים אתניים – זוהי כבר בשורה של ממש, המפגישה מזרח ומערב.

כזה הוא בדיוק, האלבום החדש 'נהרה' בביצוע ירמיהו ואנסמבל אדלר הרואה אור בימים אלה. שלושה-עשר רצועות מכיל האלבום החדש, אותם מרכיבים תמהיל של ניגונים מחצרות חסידיים; סאסוב, ברדצ'ב, חב"ד, קרטשניף ואחרים – מהם מוכרים יותר ומוכרים פחות, המבוצעים בכלים אתניים, כמו עוד, סאז וג'ומבוש, ברמה מוסיקלית גבוהה והפקה מוקפדת.

אנסמבל אדלר מורכב מהמוסיקאים אורי אדלר, שלום חסון ויהודה אשש, אליהם מצטרף הזמר ירמיהו, המבצע מחצית מהניגונים באלבום, כאשר חלקם האחר של הניגונים הם בביצוע אינסטרומנטלי. שני ניגונים הינם מקוריים של ירמיהו, שבוצעו באלבומיו הקודמים, אך כאן זכו לעיבוד מחודש ומרענן.

ההיכרות בין אורי אדלר לבין ירמיהו התחילה לפני שנים רבות, השניים למדו יחד בישיבה בקריית שמונה. המוסיקה שאותה אהבו – חיברה בינהם והם קבעו חברותא ללימוד ולנגינה. בהמשך התקרבו לברסלב ודרכיהם המוסיקליות התפצלו.

"אחרי אלבום הניגונים 'היה היה ניגון' שהוצאתי, היה לי חלום להוציא אלבום ניגונים נוסף, שיהיה שונה מהאחרים בשוק ויתייחד בעיבודים אתניים. הרעיון לשלב את ירמיהו היה טבעי ומתבקש וזהו סוג של סגירת מעגל" – אומר אדלר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר