מצוקת הילדים

עתרו למען הערבים, ויושיעו את החרדים

עיריית ירושלים מתכוונת ללוות מהבנקים מאות מיליונים, לאחר שהוגשה נגדה עתירה לבג"ץ כדי לפתור את צפיפות הילדים הערבים במוסדות במזרח י-ם. בדרך, גם החרדים ייהנו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: ארכיון כיכר השבת, באדיבות המצלם)
לקיחת הלוואות בגובה 350 מיליון ש"ח - זהו הפתרון, הזמני, שמצאו בעיריית ירושלים בניסיון להתמודד עם הצורך הדחוף בבניית כיתות לימוד למגזר החרדי בעיר, ולמגזר הערבי. בעירייה מצפים שהמדינה תפצה אותה על הסכומים האלו.
מי שעוד עשוי להתברר כמי שהציל את הציבור החרדי בנושא זה, הוא ועד ההורים העירוני בירושלים שעתר לבג"ץ נגד העירייה, ומשרדי החינוך והאוצר בדרישה לפתור את משבר המחסור בכיתות ב...מזרח העיר, בשכונות הערביות. על פי העתירה, במזרח העיר יש מחסור של כ-2,000 כיתות לימוד, ובמערבה, בדגש על החברה החרדית, קיים מחסור של כ-1,600 כיתות. "המחסור גורם לפריחת בתי ספר פרטיים ומוכרים שאינם רשמיים, שכן אין מקום לכל התלמידים בבתי הספר העירוניים, וכמו כן התלמידים לומדים בצפיפות גדולה במבנים ובחדרים לא מותאמים", נטען בעתירה.
בתשובה לעתירה, אמרו בעירייה כי הם הכינו תוכנית חומש לבניית 2,200 כיתות לימוד בעלות של כ-2.2 מיליארדי שקלים. ואכן, בשבוע שעבר אישרה ועדת הכספים של העירייה פתיחת קווי אשראי בבנקים, בסכום של 350 מיליוני שקלים, כדי לקדם את התוכנית המדוברת.
על פי ההחלטה, התקציב מיועד להתחלת בינוי כיתות לימוד שתכנונן הושלם, השלמת תכנון ורישוי לבינוי גני ילדים ובתי ספר והשלמות לפרויקטים שכבר בביצוע. בעיריית ירושלים מצפים כעת שהמדינה תפצה אותה על הסכומים הללו שהיא מתכוונת ללוות. כך או כך, בין אם ציפיותיה יתגשמו ובין אם לא - יתכן וצעד זה הוא שיקל בסופו של דבר את הקושי האדיר הקיים בשנים האחרונות כתוצאה מהמחסור הגדול בכיתות לימוד תקניות לילדי הציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר