בפגישת הנציגים החרדים

בנט הפתיע: נכין תוכנית חומש לכיתות עבור הציבור החרדי

חברי פורום הרשויות החרדיות המתכנסים בלשכת השר ליצמן, לדון במחסור בכיתות בציבור החרדי, הופתעו כששר החינוך בנט הצטרף לישיבה והודיע על הכנת תוכנית חומש לבניית כיתות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Marc Israel Sellem)

חברי פורום הרשויות החרדיות התכנסו בצהריים (ראשון) בלשכת שר הבריאות יעקב ליצמן, לדון בנושא מימוש תכנית החומש להקצאת כיתות לימוד למגזר החרדי, הופתעו כשלישיבה הצטרף במפתיע שר החינוך נפתלי בנט.

בנט, שהופיע בהפתעה עם סמנכ"ל פיתוח במשרד החינוך, תמיר בן משה, סיפר לנוכחים כי במהלך ישיבת הממשלה בבוקר, סיפר לו השר ליצמן על המפגש והוא החליט להופיע ולהיכנס לעובי הקורה.

ראש עיריית ביתר וראש פורום ראשי הרשויות מאיר רובינשטיין הציג לפני הנאספים מסמך ייסודי שהכין כולל עבודת מחקר, אודות אפליית הרשויות המקומיות בשלל נושאים, מחינוך ועד נושא תקצוב, לצד הצעה לקיים סקר כלכלי מקיף במגזר החרדי כפי שנעשה במגזר הערבי.

סגן השר מאיר פרוש, אמר כי "חצי שנה אנו עובדים על תכנית חומש, שהיא לא רק מדברת על הצפי של הכיתות לחמש השנים הקרובות, אלא גם החוסר שיש עתה בכיתות במגזר החרדי".

השר דרעי דיבר על כך שחייבים למסד את הנושא של פורום ראשי הרשויות, "צריך להבין שרק ברשויות של המגזר החרדי, ואני לא מדבר על הערים המעורבות, יש למעלה משש מאות אלף תושבים, שהם במעמד הסוציו אקונומי הנמוך ביותר. לא יכול להיות שתהיה תכנית חומש לכל המגזרים ולמגזר החרדי לא יהיה".

המארח שר הבריאות ליצמן אמר כי "מצוקת כיתות הלימוד לציבור החרדי בערי הארץ ידועה ולצערינו אף מחמירה. לראשונה יש הזדמנות לתקן את העוול הזה ואני משבח את שר החינוך בנט וסגנו הרב פרוש על ההתגייסות למען הנושא החשוב כל כך לילדי ישראל החרדיים. אני מודה לכל ראשי הערים שמשתתפים איתנו, מה שמבטא את הכוחות המשותפים לצורך המאבק יחדיו. אנחנו נפגש כאן שוב מיד אחרי החגים, בכדי לעקוב אחרי התקדמות התכנית מצד משרד החינוך".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני אמר: "נעשתה כאן עבודה יסודית של תכנית מקצועית. המגזר החרדי הופלה לרעה במשך שנים", גפני פנה לשר החינוך בנט ואמר: "אתה שר החינוך, אתה יכול לצמצם את הפער. אני אעזור ככל שאוכל בוועדת הכספים".

שר החינוך נפתלי בנט שהפתיע והגיע לפגישה אמר: "לכבוד הוא לי להשתתף עמכם כאן. אני רואה עין בעין את הצורך בשינוי המצב הקיים מול המחסור בכיתות לימוד בערים החרדיות. הצוות המקצועי של המשרד ייצר תכנית חומש תוך כששה שבועות - על בסיס התכנית שהכינו כאן".

בדיון המיוחד השתתפו השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי, נפתלי בנט, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, סגן שר החינוך מאיר פרוש, סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן, ראש העיר בני ברק חנוך זייברט, ראש העיר מודיעין עילית יעקב גוטרמן, ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין, ראש העיר בית שמש משה אבוטבול, ראש העיר אלעד ישראל פרוש, ראש מועצת רכסים יצחק רייך, ראש מועצת קרית יערים אברהם רוזנטל, ראש מועצת עמנואל עזרא גרשי, מחזיק תיק חינוך בבית שמש שעיה ארנרייך, יהודה לוי סגן ראש אגף החינוך בב"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר