מלחמת עדות על חשבון הבנות

הבטאונים מתעלמים, ה'מרביצי' של 'דגל' תוקפים את ש"ס

בטאוני 'יהדות התורה' מתעלמים ממתקפת 'דגל' על ש"ס, אך אנשי ה'מרביצי' ממשיכים במתקפה • גורמים ב'יהדות התורה': הטענות על עצירת תקציבים בשל אפליית ספרדיות - מגוחכות (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דרעי ואשר (צילומים: יעקב כהן ויונתן זינדל - פלאש 90)

הבוקר (שני) לאחר הכינוס הסוער של הח"כים ומנהלי הסמינרים בבני ברק נגד התערבות משרד החינוך בעצמאות החינוך החרדי , מתברר שלפחות ביומונים הרשמיים המתקפה נשארה ממוקדת בהתערבותם של גורמים זרים ולא במלחמה הפנימית בין דגל התורה לש"ס על האפליה.

עוד בנושא:

בסיקור כינוס החירום של מנהלי הסמינרים ביומונים החרדים מופיעה הוראתם של גדולי ישראל מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי שנכתבה כבר בערב ראש חודש אלול אולם פורסמה אמש לאחר שהתברר כי ההתערבות החיצונית נמשכת זאת לצד פרסום רשימת ההחלטות כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

כאמור, הכתבות בעיתונות הממסדית מתמקדות במתקפה החריפה כנגד התערבות משרד החינוך ואין התייחסות רשמית בשלב זה למתקפה על נציגי תנועת ש"ס.

גורמים ב"יהדות התורה" אומרים הבוקר ל"כיכר השבת" כי "ש"ס רצתה לקחת לכיוון הזה, אך הכינוס היה על ההתערבות הבוטה של משרד החינוך".

המתקפה של יעקב אשר, אמש (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

אלא שבמקביל אומרים ל"כיכר השבת" גורמים המזוהים דווקא עם תנועת מרביצי (מרביצי תורה ספרדים), ספרדים המשוייכים כתנועת בת תחת חסות "דגל התורה", כי ש"ס כמעט ולא עשתה דבר למען מוסדות הציבור הספרדי בערים החרדיות.

לטענתם: "את עולם הישיבות הספרדי הקימו מרביצי, את התתי"ם הספרדים הקימו מרביצי". לדבריהם: "צביקה כהן כבר שנתיים בירושלים ולא נפתח סמינר ספרדי אחד. אנחנו במרביצי דואגים לספרדים ובש"ס דואגים רק לכותרות".

גורמים ביהדות התורה מוסיפים עוד כי הטענות על עצירת תקציבים בשל אפליית בנות ספרדיות מגוחכות. "לדוגמה", הם מביאים, "סמינר עטרת רחל תיכון בטבריה, למוסד יש 85 תלמידות, מתוכן 80 תלמידות בנות עדות המזרח ובגלל סירוב של קליטת בת אחת, התקציב נחסם".

"גם בסמינר נתיבות חכמה, מנהל המוסד הרב שמסיוף, הוא בן העדה הבוכרית, המוסד נדרש לקלוט 13 בנות, הוא קלט 4 תלמידות, מהן 3 עדות המזרח, ו-1 אשכנזית, ומסרב לקלוט 8 בנות, מהן גם 2 אשכנזיות. נחסם התקציב. כמו כן בית יעקב פתח תקווה, לא קיבלו בת אחת אשכנזית ונשלל מהם התקציב".

הסערה החלה אמש לאחר הדיווח ב"כיכר השבת" על תמיכתם של חברי הכנסת של דגל התורה משה גפני, יעקב אשר ואורי מקלב, בסירובם של הסמינרים החרדים לקבל בנות ששובצו על ידי ועדות הערר.

ח"כ יעקב אשר אף השתלח בחריפות בנציגי ש"ס והאשים כי "כולם מנסים למצוא חן בעיני צביקה כהן". אשר אמר כי "דברים כאלו חייבים להיחתך בד' אמות של הלכה אצל גדולי ישראל. לא ייתכן מצב שדברים ייעברו שלא דרך הנציגות שלנו. תמיד היו להם (ש"ס) סגנים שפעלו מול הנציגים שלנו, אבל עכשיו ההתערבות גסה, אפילו לא עובר דרך הנציגים שלנו".

"הכל הפך למכירה פומבית כזאת. כל אחד רוצה למצוא חן בעיני צביקה כהן כדי שיביא לו עוד כמה כיתות זה נהיה בצורה כזאת גסה, גם לנו לא פעם יש חילוקי דעות עם המנהלים אבל הכל צריך להיעשות בדרך המקובלת בהכוונה של גדולי ישראל שהם מינו את נציגי יהדות התורה והם גם מינו את מנהלי הסמינרים והם ורק הם יחליטו בנושא פדגוגי ורגיש כל כך ולא דרך שום נציג אחר ובוודאי לא ע"י פקידים במשרד החינוך הנתונים ללחצים ואינם כפופים כלל לגדולי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר