בעקבות הקנס על אפל

פרשנים מתריעים: מלחמה קרה בין אירופה לארה"ב

13 מיליארד יורו, הקנס הבלתי נתפס שהטיל לפני כשבועיים האיחוד האירופי על חברת אפל, מעורר שדים רדומים ואווירת מתח ממשית בין המעצמות השונות (כלכלה, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חברת אפל. אילוסטרציה (צילום: View Apart / Shutterstock)

פרשת הקנס שהטיל האיחוד האירופי בחודש שעבר על חברת אפל בשל פעילותה באירלנד, ממשיכה להסעיר את השוק העסקי. מנכ"לים של חברות אמריקניות, 185 במספר, פנו בסוף השבוע להנהגת האיחוד האירופי בדרישה לבטל את ההחלטה הדרמטית. כזכור, הנציבות האירופית פסקה לפני כשלושה שבועות כי הטבות המס שאירלנד העניקה לחברת אפל אינן חוקיות, והורתה לחברה לשלם לממשלת אירלנד מס רטרואקטיבי בסך... 13 מיליארד יורו.

מנכ”ל אפל, טים קוק, כינה כבר לפני כשבועיים את פסיקת האיחוד האירופי "זבל פוליטי". מנגד, דעת הקהל נוטה לכיוון גביית הכסף מאפל, היות וזהו סכום עתק שיכול להוביל ליצירת מאות אלפי משרות ולשקם תחומים רבים שניזוקו מצעדי הצנע שהוכרזו בעשור הקודם באירלנד בעקבות המשבר העולמי.

יצויין, כי האיום שהשמיעו בכירי המגזר העסקי האמריקאי כלפי האיחוד האירופי הוא אקט קרבי נדיר בזירה זו. האפשרות כי עלולה להיפתח חזית של ממש מול ארה"ב במידה וההליכים נגד תכנוני מס של חברות במדינות האיחוד לא יופסקו - אינה נשללת על הסף אצל פרשנים רבים. מתן לס, עורך דין ישראלי־בריטי, אומר ל-TheMarker שמביא את הסקירה: "זה יכול להביא למעין מלחמה קרה בין אירופה לארה"ב. אם ייכנס אלמנט של אי ודאות לכלכלה האירית, יהיו לכך השלכות רחבות. זה לא בריא לאירופה".

עד כה קיבלה חברת אפל יחס מועדף מאירלנד בענייני מיסוי, מה שנתן לה "יתרון משמעותי על פני חברות אחרות", נאמר בהודעת הנציבות. הקנס שהוטל על אפל הוא הגדול ביותר שהוטל אי פעם בנושאי מיסוי, והוא נקבע בתום שלוש שנות חקירה של הנציבות האירופית בסוגיית המיסוי של אפל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר