"עמידה איתנה" • כל הפרטים

ב-19:05 - אזעקה בכל הארץ: חלק מתרגיל פיקוד העורף השנתי

תרגיל פיקוד העורף השנתי יצא הבוקר לדרך בכל רחבי הארץ כדי לבדוק את מוכנות העורף למצב מלחמה ונפילת רקטות, והערב תישמע אזעקה אחידה ברחבי הארץ | כל הפרטים (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז באלול תשע"ו | 20.09.16
רצים למקלטים, תרגיל פיקוד העורף (צילום: פלאש 90)

אל תיבהלו: במסגרת תרגיל העורף הלאומי תישמע הערב (שלישי) ברחבי הארץ אזעקת מלחמה. האזעקות יושמעו על פי זמני ההתרעה לאזרח - בבוקר הופעלה אזעקה באופן מדורג ברחבי הארץ, ובערב, בשעה 19:05, תישמע אזעקה בכלל הארץ, פרט ליישובי עוטף עזה שם כנראה למרבה הצער לא זקוקים לתרגול נוסף בשל האזעקות התכופות באזור והרצון שלא להבהיל את הילדים. אם יתרחש אירוע אמת, תישמע אזעקה נוספת ותופץ הודעה מסודרת באמצעי התקשורת השונים.

מטרתן של אזעקות התרגול היא לתרגל את כלל התושבים בכניסה למרחב המוגן שבחרו הן במקום עבודתם והן בביתם וכן לבדוק את תקינות מערך הצופרים במדינה.

ישראל נמצאת תחת איום מתמיד של מערך רקטות מתקדמות המונה מאות אלפי רקטות שיכולים להביא ח"ו למאות הרוגים. בפיקוד העורף מסבירים כי התרגיל מהווה הזדמנות להכנת כלל הציבור למצבי חירום, לבחינת המערכות השונות ושיפור ההיערכות והמענה להתגוננות העורף בחירום.

תרגיל קודם. ביבשה, באוויר ובים (צילום: דובר צה"ל)

"תרגיל העורף הלאומי מהווה מועד חשוב מאוד להכנת האוכלוסייה בישראל להתנהגות נכונה בשעת חירום ולתרגול מערכות ההתרעה", אמר ראש מטה פיקוד העורף, תא"ל יורם לרדו.

במוקד תרגיל "עמידה איתנה" החליטו בצה"ל לתרגל את מוכנות העורף לאירועים קונבנציונליים ולחזק את הקשר עם הרשויות המקומיות. ההתרעה תושמע ברדיו ותופיע באתרי האינטרנט ובביפרים לחירשים, בטלוויזיה ובאפליקציית פיקוד העורף.

בתרגיל יתורגלו מוסדות חינוך וגני ילדים ברחבי הארץ. התלמידים יתרגלו כניסה למרחבים המוגנים. בעת האזעקה יתרגלו גם בסיסי צה"ל, משרדי ממשלה ומוסדות ציבור את הכניסה למרחבים המוגנים.

בין השעות 11:15-11:05 נשמעו אזעקות באופן מדורג:

בשעה 11:05 נשמעה אזעקה באזור הצפון, בין השאר בגולן, בגליל העליון ובעמק הירדן.

בשעה 11:07 נשמעה אזעקה באזור חיפה, בין היתר בגליל התחתון, בקריות, בעמק יזרעאל, בבקעת בית שאן ובוואדי ערה.

בשעה 11:09 נשמעה אזעקה באזור המרכז.

בשעה 11:11 נשמעה אזעקה באזור ירושלים, בין היתר בבית שמש, במעלה אדומים, ביהודה ושומרון.

בשעה 11:13 נשמעה אזעקה בעוטף עזה.

בשעה 11:15 נשמעה אזעקה באזור לכיש.

בשעה 19:05 בערב תופעל כאמור אזעקה נוספת (מלבד באזור "עוטף עזה").

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר