ה"אפליה" מהזווית של מנהלי הסמינרים

מנהל סמינר לש"ס: "אל תעשו הון פוליטי על חשבון הבנות"

אחד ממנהלי הסמינרים, שוטח את עמדתם תחת מעטה אנונימיות, כשהוא הודף את הטענות כי בנות לא משובצות בשל אפליה ולא מהסס לעקוץ את תנועת ש"ס שלא יגררו לעשיית הון פוליטי (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
תלמידות חרדיות. אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon/Flash90)

כינוס מנהלי הסמינרים בבני ברק במהלכו תקפו חברי הכנסת של סיעת דגל התורה בחריפות רבה את אחריותו של מחזיק תיק החינוך בעיריית ירושלים צביקה כהן, נציג תנועת ש"ס, על הפגיעה כביכול בעצמאות החינוך החרדי, עורר סערה רבה - לאחר הפרסום ב"כיכר השבת", כשבמקביל הגיבו גורמים רשמיים בסיעת ש"ס והבהירו כי כהן זוכה לגיבוי מוחלט ממועצת החכמים ומהדרג הפוליטי.

אמש ניסו הח"כים הליטאיים להוריד פרופיל ומיעטו להתראיין בנושא כשגם העיתון יתד נאמן בטאון הבית התמקד במתקפה על משרד החינוך ולא במתקפה על ש"ס.

הבוקר (שלישי) בטור מיוחד ב"יתד נאמן", בוחר אחד המנהלים השומר על אנונימיות, להתייחס לחלקה של התנועה הספרדית במשבר ובכך מאיים להצית את האש מחדש.

תחת הכותרת: "אחריות החינוך", כותב המנהל האנונימי המקבל במה נכבדת בביטאון הליטאי: "מנהלי הסמינרים ברחבי הארץ, עומדים כל שנה מול מאות ואלפי הורים המתדפקים על שעריהם להכניס אליהם את בנותיהם. על אף התרחבותם של הסמינרים הוותיקים, והקמתם של עשרות סמינרים נוספים בכל רחבי הארץ, עדיין ישנם הנענים בשלילה לבקשתם לסמינר בו הם חושקים. כל הודעת שלילה, גורמת לדמע ולכאב רב. אפשר לעמוד מול דמעות?".

"התופעה שיש בנות שאינן משובצות במקום לימודים, מטרידה ומציקה", מוסיף המנהל, "האחריות על כך שאף בת לא תגיע לרחוב, מוטלת במיוחד על מנהלי הסמינרים, שהם שלוחי הציבור ושלוחיהם של גדולי ישראל המופקדים על החינוך הטהור של בנות ישראל.

צפו: יעקב אשר עוקץ את נציגי ש"ס (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

"אל תוך הנישה הזו נכנסו לאחרונה גורמים זרים, המבקשים לכפות קבלת בנות ושיבוצן בסמינרים. אל כך מתלווה רעש תקשורתי המלובה על ידי גורמים אינטרסנטיים, המנסים לרכב על גל טיעונים שלא ממין העניין, כביכול הם הגורמים לאי קבלת התלמידות".

"העובדות מוכיחות את ההיפך", מבהיר המנהל. "מתוך מאות עררים שהוגשו בשנים האחרונות על אי קבלת תלמידות, לא התקבלו כלל טענות בשל אפליה או קיפוח, מלבד מקרה בודד או שניים! קיימים סמינרים בעיירות פיתוח, שבהן רוב מוחלט בא מאותן משפחות שבשמן מדברים על הקיפוח. בדיוק בת אחת מתוך עשרות שכן התקבלו, היא זו שבאפליה או קיפוח לא יקבלו אותה? אבסורד במיטבו".

בהמשך כותב המנהל האלמוני: "דמעות של בנות והוריהן, כואבות וצורבות. אך חייבים גם להבטיח שלא יהיו דמעות גם במקומות אחרים. שכל אחת תהיה מסודרת במקום לימוד מתאים אישית עבורה. כל משפחה וכל בת לפי מבנה אישיותה וסובביה, והדרך אליה הם שואפים בכל מעשיהם לכוון את החינוך.

"חוסר התאמה אינו נזק רק לבנות האחרות בכיתה ובמוסד, בראש ובראשונה זהו נזק עבור הבת. הפער ברמה הערכית או הלימודית, שהוא גם שיקול חינוכי בהחזקת הבנות במסגרת תובענית הנמדדת על פי טובת כלל הציבור, תגרום לזו שלא תעמוד בתובענות הזו, להגיע למקום שאף אחד לא רוצה שהיא תגיע. הנסיון רב השנים כבר הוכיח זאת.

"הרגישויות הללו, מוכרים וידועים לממונים ולמופקדים על החינוך הטהור. אף גורם זר, אינו יכול לרדת לעומקם. מה הם השיקולים המנחים את הגורמים הפקידותיים שעה שהן מבקשים לכפות על קבלת תלמידה כזו או אחרת? האם שיקולים חינוכיים עומדים מול עיניהם? האם בידים של מי שאינו אחראי על חינוך בנותינו, ניתן לקבוע איך ייראה החינוך?".

לסיום משגר המנהל עקיצה לסיעת ש"ס וכותב: "בשולי הדברים, נפנה בזאת פניה נרגשת לידידינו מכובדינו עסקני הציבור מתנועת ש"ס, שידם רב להם בהקמת מוסדות חינוך לתפארת, ובשותפות בביסוס מוסדות התורה והחינוך בארץ הקודש. הבה ונמשיך ביחד בדרך זו ביתר שאת ויתר עוז, לטובת החינוך האיכותי, ואל תתנו לגורמים המבקשים לעשות הון פוליטי על חשבון בנות ישראל בתואנות שונות, לגרור אותכם מתוך העשייה הברוכה ובניין מוסדות הקודש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר