איזה יין הכי מתאים לסעודות בעונת החגים?

עדיין לא יודעים איזה יין יפאר את שולחן החג שלכם? רוצים להרשים את האורחים ביין משובח ואיכותי? כיכר השבת במדריך מיוחד לכבוד עונת החגים. לגזור ולשמור (יין ואלכוהול, שיווקי)

היינות שישדרגו כל ארוחת חג. ברקן. אילוסטרציה (צילום: www.stylemepretty.com)

עונת החגים כבר פה ואתם בהתלבטות באיזה יין נבחר לפאר את שולחן החג? איזה יין מתאים לכל מנה? אילו יינות יעצימו את החוויה לאורחים? ושאלת השאלות: איזה יין כדאי להביא למארחים המסורים שלנו?

נכנסנו לחנות PYUP ברמת אשכול בירושלים - "סנטר היין הגדול בישראל". בדקנו עם המומחים מהם היינות המומלצים לחג, ערכנו בשבילכם את ההתאמות המושלמות.

PYUP מציעה יינות ממאות יקבים ישראליים ובנוסף, את כל האבזור הנלווה ליין. כמו כן ניתן למצוא מוצרי צריכה נלווים כמו שוקולדים איכותיים, גבינות, סיגרים משובחים מרחבי העולם, משקאות מגוונים, כוסות ייעודיות לכל משקה, פותחנים מיוחדים, כלי חדרור ועוד. מומלץ לשאול את נציג היין בחנות.

,חנות PYUP (צילום: אבנר אלקסר)
חנות PYUP (צילום: אבנר אלקסר)

הבעלים של החנות מספר: "המוכרים שלנו הם הטובים והמקצועניים ביותר בתחום היין. החנות פתוחה לקהל הרחב והלקוח יכול לקבל המלצה חמה על היינות והמוצרים שמתאימים לטעמו ולחיכו".

"תחום היין הוא תחום של טעם אישי, ואנחנו כאן כדי להטעים, ולהעניק לכל צרכן את ההסבר על היין אותו הוא מחפש, ברמת מחיר וחוויה שמתאימה לו".

"החנות חרטה על דגלה צרכנות אטרקטיבית ומתן תמורה לכל מוצר, ובנוסף מציעה ללקוחותיה ערבי יין המתקיימים במרתף מיוחד במתחם שנבנה בסגנון לואי הששה עשר, שם נמזגים יינות פרמיום איכותיים ומלמדים את הצרכן הסופי את רזי היין".

מיזם נוסף של החנות היא 'תערוכת היין הכשר' Wine Jerusalem, המתקיימת כבר חמש שנים ברצף בראש חודש אדר, במרכז הקונגרסים בבנייני האומה בירושלים. בתערוכה נחשפים מדי שנה יינות חדשים וסדרות גבוהות מעשרות יקבים ישראליים מצוינים, לקהל הרחב. התערוכה נחשבת לתערוכת היין המשמעותית ביותר בישראל.

בחרנו באמצעות המומחים של PYUP את 6 היינות המומלצים לחג הקרוב וגם ביררנו למי מתאים כל יין.

1. קברנה סוביניון לא מסונן (UF)

בכמה מילים: המתנה האידיאלית לחג, למי שמחפש לפאר את שולחן החג במוצר המשובח ביותר.

תעודת זהות: יין הדגל של יקב סגל ואחד היינות המוערכים בישראל. זהו היין הראשון בישראל שהלך נגד כל המוסכמות של עשיית יין בארץ באותה תקופה ואינו עובר סינון כשאר היינות (ומכאן שמו). היין מופץ מדי שנה במהדורה מצומצמת.

תהליך הכנה: ענביו של היין גדלים באיזור הגליל העליון, 90% קברנה סוביניון מכרם דישון ו10% מרלו מכרם דובב. הענבים התיישנו במשך 21 חודשים בחביות עץ אלון, 90% חביות חדשות מאלון צרפתי, והשאר אמריקאיות ואירופאיות.

אז מה מיוחד? היין משלב עוצמה עם עדינות ואלגנטיות, ומפתח עם הזמן משקעים שמעשירים אותו בטעמים. בעל יכולת התיישנות ארוכת שנים בבקבוק שייחודי בעיצובו.

על הדרך: התווית שעל הבקבוק ממוחזרת מעצי התות שבקרבת הכרמים.

בציר: 2011
יישון בחביות: 21 חודשים

,קברנה סוביניון לא מסונן - יין עטור פרסים ואחד המוערכים בישראל

2. Superieur, קברנה סוביניון

בכמה מילים: ככה תוכלו לשמור על יחסים טובים עם השווער, ועם ראש הישיבה.

תעודת זהות: יין הדגל האהוב של יקבי ברקן, בעל גוף אלגנטי, עשיר ומתוחכם. משדר רצינות אך גם מיסתוריות, ומשאיר טעם טוב גם זמן רב אחרי הלגימה האחרונה.

למי מתאים? חובבי יין מושבעים וכאלו שרוצים להתפנק באירועים מוחדים. פשוט לפתוח, לשתות ולהכריז כהצלחה עם כל מנה עיקרית של שולחן החג.

אז מה מיוחד? סדרת העילית של יקבי ברקן - Superieur - מייצגת את פסגת ההישגים של יקבי ברקן בתחום ייצור היין, ומציגה יינות שמורכבים מהענבים המובחרים ביותר שהתיישנו לאורך זמן בחביות שנבחרו בקפידה כדי להגיע לאיכותיות ביותר. כבר מהלגימה הראשונה נוצרת סימפוניה שלמה של דקויות שמפעילות את כל החושים בטעם, בניחוח ובמבנה.

על הדרך: היין נמכר במארז יוקרתי ומשובב.

בציר: 2011
יישון בחביות: 20 חודשים

,Superieur, קברנה סוביניון - הצלחה עם כל מנה עיקרית בחג

3. M.A.S.C

בכמה מילים: יין שהמחשבה עליו היא מחוץ לקופסה. כזה אחד שיתפעלו ממנו בכל ארוחה.

תעודת זהות: יין מתיישן, יוקרתי וייחודי במהדורה מוגבלת שנמכר בבלעדיות ב PUYP, מתאים לחובבי יין מושבעים שרוצים להשקיע ביין מיוחד, כזה שלא ניתן להתעלם ממנו. יין שיעורר שיחה סביב שולחן החג.

תהליך הכנה: היין מציג מהפכנות מתוך מסורת- בלנד יוקרתי המשלב את זן הארגמן הישראלי יחד עם זנים קלאסיים אצילים- הקברנה סוביניון והמרלו, ומייצר זווית חדשה בתוך עולם מוכר ואהוב.

מה מיוחד? זן הארגמן, בו משתמשים להכנת היין, הוא הזן הישראלי המקורי היחיד. השימוש בו משקף את הרצון לייצר יין איכותי בעל זהות מקומית ישראלית. הזן מהווה נכס של סגל שהיה הראשון שהפיק מזן הארגמן יינות יוקרה.

בציר: 2009

,M.A.S.C - היין שיעורר שיחה סביב שולחן החג

4. Altitude +720, קברנה סוביניון

בכמה מילים: לחובבי הקברנה סוביניון: היין המושלם למנה העיקרית בארוחה.

תעודת זהות: יין אלגנטי, בציר 2011, שמרגישים בו היטב את הטעמים המאפיינים את זן הקברנה סוביניון. במשפט אחד: נפלא לכל מי שמחפש יין איכותי ומחדש.

תהליך הכנה: מקורם של הענבים בכרם יחידני דובב שבהר גודרים בגליל העליון, בגובה 720 מטרים מעל פני הים. הענבים, שהתיישנו בחביות במשך 14 חודשים, יוצרים יין ייחודי, מעודן וארוך המציג באופן מושלם את אופיו של זן הקברנה סוביניון בישראל.

מה מיוחד? סדרת Altitude היוקרתית מעניקה אפשרות ייחודית להשוואה בין יינות קברנה סוביניון מאותה שנת בציר שעברו תהליכי הכנה ויישון זהים ונבצרו מכרמים בגבהים שונים. יינות הסדרה נקראים על שם גובה הכרם שבו גדלו הענבים, שהנו אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על אופי היין.

על הדרך: היין נמכר במארז יוקרתי.

בציר: 2011
יישון בחביות: 14 חודשים

,
,Altitude +720 - יין איכותי ומחדש. מושלם למנות עיקריות

5. צפית Assemblage

בכמה מילים: היין המושלם לליווי מנות ראשונות בשולחן החג.

תעודת זהות: יין ים תיכוני אמיתי. מיועד לחובבי הבלנדים והטעמים המיוחדים. הולך מצוין עם מנות ראשונות ומנות לא כבדות. ניתן אף להגיש מצונן קלות.

תהליך הכנה: צפית מגיע מהכרמים שבאזור תל צפית בדרום אזור השפלה, אזור המאופיין במזג אוויר חם המהווה קרקע פורייה לגידול זני ענבים לא שגרתיים שאוהבים את השמש הים תיכונית. היין מורכב משילוב של מרסלאן, קלדוק ומלבק עם מעט פינוטאז' שיושנו בנפרד בחביות עץ אלון. היין בעל אופי ים תיכוני וארומה עוצמתית ומורכבת, עם זאת, הוא קליל ובעל פירותיות מודגשת.

מה מיוחד? סדרת Assemblage מציעה מבט שונה וייחודי על אזורי היין של ישראל. דרך בלנדים הממזגים מספר זנים לכדי ביטוי המייצג את אופיו של אזור גידול מסוים. כל יין נקרא על שם הפסגה הגבוהה באזור הגידול של הענבים ששימשו ליצירתו.

בציר: 2012
יישון בחביות: 12 חודשים

,צפית Assemblage - לפתוח את הארוחה באווירה ים תיכונית

6. רכסים דישון קברנה סוביניון

בכמה מילים: יין שמתאים לכולם - לחובבי יינות גדולים ולמי שלא מבין ביין בכלל.

תעודת זהות: יין שכולם אוהבים שמציג בגאווה את מיטב הקברנה סוביניון הישראלי. נבחר ליין הישראלי הטוב ביותר (בתחרות טרה וינו, תחרות בינלאומית שנערכה בישראל בסוף שנת 2015).

תהליך הכנה: מקור ענבי קברנה סוביניון של יין זה הוא בכרם דישון המובחר שבעמק קדש בהרי נפתלי שבגליל העליון, ברום של 430 מטרים מעל פני הים. יין ממוקד, אלגנטי ורווי טנינים רכים, שהתיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון.

טעמים וארומה: ליין גוף מלא, טעמים עוצמתיים וסיומת ארוכה ומובחנת. צבעו בורדו עמוק עם ארומות של פירות בשלים, תבלינים ורמזים לשוקולד. דישון קברנה סוביניון ימשיך וישתבח בשנים הקרובות אך טעים להפליא כבר עכשיו.

מה מיוחד? סדרת רכסים היא סדרת יינות Single Vineyard המציגה את המבע המיוחד של זן ענבים נבחר הגדל בכרם יחידני מובחר ואת הקשר ההדוק בין יינות סגל לבין הכרמים ברחבי הגליל העליון.

בציר: 2012
יישון בחביות: 18 חודשים

,רכסים דישון קברנה סוביניון. יין אלגנטי שמתאים לכולם.

המלצת המערכת: פנו זמן ומחשבה לרכישת יין לחג. אל תשאירו לרגע האחרון. יין נשמר היטב על המדף גם כשנקנה שבועיים מראש, בלי לחץ. חג שמח ואנין!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר