התכנית יוצאת לפועל

כך "ילדי החסכונות" יוכלו להרוויח 500 ש"ח בגיל 21

תכנית 'חיסכון לכל ילד', במסגרתה יופרשו כל חודש 50 שקלים מתוך קצבת הילדים לטובת חיסכון עתידי - קורמת עור וגידים. וגם: כך הילדים של כולנו ירוויחו 500 שקלים נוספים (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (שאטרסטוק / עיבוד מחשב)

יוצאת לדרך: תכנית 'חיסכון לכל ילד', במסגרתה יופרשו כל חודש 50 שקלים מתוך קצבת הילדים לטובת חיסכון עתידי - קורמת עור וגידים. החיסכון המדובר ישמר בקופת גמל או בבנק עד שהילד יגיע לגיל בגרות, 18, תוך שהריבית/התשואה שתיצבר עליה לא תחוייב במס כלל.

טיוטת החוזר שמתפרסמת כעת לקראת כניסתה לתוקף של התכנית בתחילת 2017, כוללת נוסח שנדרש לאישור ההורים. "במסגרת התכנית לחיסכון לכל ילד", נכתב בחוזר, "נקבע כי המדינה תפקיד לקופת גמל לחיסכון עבור הילד 50 שקל בחודש עד הגיעו/ה לגיל 18. בהתאם להודעתך שהתקבלה אצל המוסד לביטוח לאומי צורף הילד לקופת גמל כלשהי, בה ינוהלו כספי החיסכון לכל ילד", כשההורים נדרשים למלא את פרטי קופת הגמל בה בחרו וכמובן את פרטי הילד. יצויין, כי דמי הניהול שתגבה הקופה עוד לא נקבעו.

להורים לילדים שכבר נולדו, צפוי להישלח מכתב בירור היכן ירצו שהכספים יועברו אליהם, לבנק או לקופת גמל,. ללא החלטת הורה בענין, ברירת המחדל ביחס לילדים עד גיל 15 תהיה הפקדת הכסף בקופת גמל, וברירת המחדל ביחס לילדים מגיל 15 והלאה תהיה חיסכון בבנק. הורים טריים ידרשו כבר בבית החולים למלא טופס בו הם מקבלים החלטה היכן לחסוך את הכספים.

פרט חדש העולה מהטיוטה החדשה, הוא שברגע שהילד יגיע לגיל 18 הוא יוכל למשוך את הכסף ויופקד מענק לחשבונו בקופה בסך 500 שקל, אך אם כספי החיסכון שיצברו בקופתו לא ימשכו עד לגיל 21, יופקד לחשבון הילד עוד מענק זהה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר