מצוקת הדיור

פרסום ראשון: חסידות ויז'ניץ יורדת מהפרוייקט בעמנואל

חסידות ויז'ניץ החליטה לרדת סופית מרעיון הפרוייקט בעמנואל, כך נודע ל"כיכר השבת". האדמו"ר הודיע לעסקני ועדת הדיור כי בדק את הנושא לעומק ואינו יכול לאשר את המגורים במקום (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: א' בליק, קובי גדעון - פלאש 90)

פרסום ראשון: בחסידות ויז'ניץ הוחלט באופן סופי שלא לשלוח את החסידים להתגורר בעיר עמנואל, כך נודע ל"כיכר השבת".

ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות ממושכת ובדיקת כל הנתונים, הן על ידי האדמו"ר מויז'ניץ והן על ידי עסקני החסידות הפועלים לפתור את מצוקת הדיור. ל"כיכר השבת" נודע כי אמש (רביעי) קרא האדמו"ר לעסקני וועדת הדיור והודיע להם כי אינו יכול לתת הסכמה לדבר.

הרבי אמר לעסקנים כי בדק את הדבר לעומק עם אנשים שאינם בעלי אינטרסים וכי לא יכול לשלוח את חסידיו להתגורר במקום.

יצויין כי בחסידות מחפשים תקופה ארוכה מענה למצוקת הדיור הקשה כאשר בשנים האחרונות הפרויקט היחיד של החסידות הינו בעיר עפולה ועל כן חיפשו עיר נוספת על מנת להתגורר בה.

בתהליך ההרשמה שהיה מוצלח מאוד נרשמו מאות חסידים אולם האדמו"ר ביקש זמן על מנת לבדוק את הסוגיה לעומק זאת עקב הבעיה הביטחונית והמדינית לאור הימצאות העיר בלב אוכלוסיה ערבית.

כזכור, כפי שדווח ב"כיכר השבת", בישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהתכנסה השבוע, דנו גדולי האדמו"רים על מצוקת הדיור בציבור החרדי. חברי המועצת החליטו כי חייבים למצוא פתרון וקבעו להקים צוות שיעשה הכל ויפעל כדי למצוא פתרון לבעיה.

בשבוע שעבר הגיע האדמו"ר מבויאן במפתיע אל קבלת הקהל שקיים האדמו"ר מויז'ניץ לחסידיו בעיר ביתר עילית ושני גדולי ישראל, חברי המועצת, נסגרו ב-4 עיניים ליחידות בת 25 דקות.

להערכת החסידים ככל הנראה עסקו האדמו"רים בין היתר גם בסוגיית מציאת פתרון למצוקת הדיור הקשה בציבור החרדי.

ממועצה מקומית עמנואל נמסר: עמנואל הפכה בשנים האחרונות לפתרון דיון אטרקטיבי המציע דיור מוזל לציבור החרדי תוך חיי קהילה עשירים ובלב אזור פסטורלי.

גורמי בכירים במערכת הביטחון מגדירים את עמנואל כאזור בטוח ובשונה מאזורים אחרים ביהודה ושומרון לא נדרשת במקום תחבורה ציבורית ממוגנת ירי – דבר המעיד על הרגיעה הממושכת הקיימת באזור בשנים האחרונות.

אנו מכבדים את החלטת האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א להמשך התפתחות החסידות בעפולה וממשיכים לנהל בימים אלו מו"מ מתקדם עם עוד מספר קהילות וחסידויות המעוניינות לעבור לעיר ולהשתקע בה, זאת בנוסף למעל 100 משפחות מכל הזרמים שרכשו דירה בעיר בשנה האחרונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר