נשבר החרם?

הפלס מפתיע: פרסומות של חברות גדולות

מעל גבי עיתון הפלס המצוי תחת חרם, הופיעו היום פרסומות של חברות גדולות. האם זוהי שבירת החרם הפרסומאי? לפחות אחד מבעלי המודעות טוען כי זה פורסם שלא בידיעתו (עיתונות, ברנז'ה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: דובי קורן, כיכר השבת)

עיתון "הפלס" של הפלג הירושלמי הפתיע הבוקר (שישי) כאשר מספר חברות, כמו "המשביר לצרכן" ו"רמי לוי" פרסמו בעיתון, זאת לאחר ארבע שנים של חרם פרסומי שנוהל נגדו בחריפות מצד הממסד הליטאי.

לפני שבועיים צורפה חוברת של קופת חולים כללית לעיתון "הפלס", אולם עד מהרה משרד הפרסום בראשות יגאל רווח הכחיש כי מדובר בפרסום מכוון וטען כי זו טעות של מחלק העיתונים.

הבוקר, כאמור, הופיעו מספר פרסומות של חברות גדולות והשאלה הינה האם מדובר בשבירת החרם וזליגה איטית של פרסומים לעיתון "הפלס" או שמא ביוזמות מקומיות.

שאלה נוספת הינה מה תהיה תגובתו של הציבור הליטאי ו"דגל התורה", שכן מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי הורו להחרים מכל וכל את העיתון.

גורם בענף הפרסום החרדי אומר ל"כיכר השבת" כי "כיום ישנם רבים בענף הסבורים שצריך לחשב מסלול מחדש ולעשות שיקול דעת ריאלי. בסך הכל בל נשכח שהחרם נועד לסכל את אפשרות קיומו של הפלס, והמציאות הוכיחה שדה פקטו החרם לא השיג את יעדו. בסופו של דבר מי נפגע מזה - רק אנחנו במשרדי הפרסום והלקוחות שלנו שרובם חילוניים ופשוט לא מבינים מה קרה לשוק הפרסום החרדי".

"הפרדוקס הוא", מוסיף הגורם, "שדווקא העתון יתד נאמן נפגע גם הוא כי הרבה מהמפרסמים החליטו שעד שאין שקט בזירת ההתגוששות הליטאית הם לא יפרסמו לא בהפלס ולא ביתד. אגב, חלקם גם הפסיקו כמעט לחלוטין לפרסם גם בהמודיע והמבשר, למרות שאינם קשורים למחלוקת הליטאית".

גורם פרסומי אחר טוען כי כפי הנראה מדובר ביוזמות נקודתיות של משרדי הפרסום שהחליטו לבחון שוב את התגובה הליטאית לפרסום ב"הפלס", כאשר לפיה יקבעו האם להמשיך ו"לטעות", או שמא לעצור זאת לחלוטין.

כאמור, השאלה הגדולה כיצד יגיב הממסד הליטאי לתופעה והאם יבחרו להבליג הפעם ולהמתין בישיבה על הגדר או שייצאו בחרם תקיף על אותן חברות.

גורמים פוליטיים אומרים ל"כיכר השבת" כי בעלי "קולמוס" שמודעה שלו מופיעה בעיתון טוען כי עבדו עליו ולקחו ממנו מודעה חינם עבור מקומון בקריית ספר והבוקר הוא הופתע לגלות את המודעה ב"הפלס". לטענתם, "זו לא פעם ראשונה שמודעות שפורסמו ב"הפלס" התבררו לאחר מכן כמזויפות או ככאלו שפורסמו ללא רשות". באשר לפרסומת של "רמי לוי" הם אומרים כי זו אינה הפעם הראשונה שיש מודעה שלו בעיתון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר