מתראיין לראשונה מאז הבחירות

נתניהו על אלאור אזריה: "אנחנו נותנים גיבוי לחיילים שלנו"

ראש הממשלה העניק לראשונה מאז הבחירות ראיונות לתקשורת הכללית. על החייל אלאור אזריה: "נותנים גיבוי לחיילים שלנו". על רעייתו: "תחת מתקפה, מעריץ אותה". ציטוטים נבחרים (פוליטי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השבוע (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק לראשונה מאז הבחירות ראיונות לערוצי הטלוויזיה - והתייחס לסוגיות הבוערות בחודשים האחרונים. את הראיונות העניק ראש הממשלה במסגרת שהותו בניו יורק בעצרת הכללית של האו"ם.

קושי החיילים בפעילות מול מחבלים, כפי שעלה מפרשת החייל היורה אלאור אזריה - עלה בראיונות שהעניק נתניהו. "נכון הדבר שאנו נותנים גיבוי לחיילים שלנו. הם נמצאים במצב לא פשוט, בחורים ובחורות שצריכים לעמוד מול מחבל שיכול להפעיל מטען, ההחלטה הזו קשה"

"לי זה היה מאוד קשה" סיפר ראש הממשלה על חוויותיו בצבא, "התנסיתי בזה גם כחייל וגם כקצין בסיירת מטכ"ל, אני אישית הייתי במצבים האלה. לכן אני חושב שאנחנו מבינים את זה, נותנים גיבוי לחיילים שלנו, אבל צריך להבין דבר אחד - יש מערכת שיפוט בצבא, נותנים גיבוי לצה"ל ונותנים גיבוי למערכת המשפט הצבאית".

חדשות 2, כאמור, גם זכו לראיון עם ראש הממשלה, זו הוא התייחס למצבה המשפטי של רעייתו: "אני מעריץ את רעייתי" אמר "היא נמצאת תחת מתקפה. איש לא היה רוצה לראות שעושים לרעייתו מה שעושים לה יום יום".

ראש הממשלה התייחס למצב המדיני ואמר כי הוא מקווה שנשיא ארה"ב לא ינסה לכפות מהלך מדיני חד-צדדי; "ציטטתי אותו באו"ם כשאמר שהסדר שלום לא עושים על ידי החלטות של האו"ם, וזה נכון".

דבר שיחת הטלפון שערך ראש הממשלה עם אביו של החייל היורה אלאור אזריה עלה גם הוא בראיון לחדשות 2: "אתה יודע מה אמרתי לו? מילה במילה - שים יהבך על צה"ל, על הרמטכ"ל, על המפקדים ועל החיילים שלנו ועל מערכת המשפט שלנו".

"יש לפחות שני גורמים מרכזיים שמשפיעים על מחירי הדיור" אמר ראש הממשלה בהמשך הראיון לחדשות 2 בהתייחסו למחירי הדיור: "כמה דירות מתוכננות וכמה דירות נבנות ב-2008 היו 25 אלף דירות מתכוננות והיום נסיים את השנה עם 100 אלף דירות מתוכננות שזה פי 4. היו 24 אלף יחידות דיור בבניה ואנחנו כנראה נכפיל את זה עד סוף השנה. בסוף הגדלת ההיצע זו הדרך היחידה שאני מכיר כדי להוריד את המחיר, זה לוקח זמן אבל אני מקווה שהמאמצים בסוף יתגברו על המגמה".

משטרת ישראל והבדיקה בעניינו של ראש הממשלה עלו גם הם בראיונות. "אני חושב שיש הרבה ניסיון להערים כל מיני גיבובי סרק ואני חוזר ואומר מה שאמרתי פעמים רבות - לא יהיה כלום כי אין כלום" אמר נתניהו לחדשות 2.

לגבי הסכם הסיוע שנחתם בין ישראל וארצות הברית אמר ראש הממשלה לחדשות 10: "השגנו הישג כביר, ההישג הזה הוא דבר שדנו עליו בביקור של הנשיא אובמה בישראל לפני 4 שנים. אמרנו שאנחנו שואפים לכונן הסכם ביטחוני לעשור הקרוב למדינת ישראל שייתן לנו גם העצמה צבאית וגם פיתוח של מערכות ההגנה שלנו נגד טילים".

"אמרתי תמיד שיכולה להיות התחדשות" אמר ראש הממשלה בנוגע לטרור הסכינים שנראה לאחרונה כי שב לרחובות: "ציינו את זה במפורש דווקא סביב החגים המוסלמים והיהודיים. זה המועד שהגל התחיל לפני שנה ונערכנו בהתאם, אני חייב להגיד שצה"ל, המשטרה והשב"כ עשו פה עבודה יוצאת מהכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר