חסויות הוסרו, העירייה התנערה

הכפייה החילונית ניצחה: האירוע לקראת יום הכיפורים בוטל

"מרימים לכיפור", אירוע השירה בכיכר רבין לקראת יום כיפור שהצית מלחמת תרבות בתל אביב, בוטל בעקבות המחאה שעוררו גופים חילונים נגדו. במקום האירוע ייערך במקום ערב סליחות (ארץ,חדשות)

ישראל גוריון ואסף אמדורסקי, היו אמורים להופיע באירוע שבוטל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

מארגני "מרימים לכיפור", האירוע המוזיקלי שנועד להכנה לקראת יום הכיפורים והיה אמור להיערך בכיכר רבין בתל אביב - הודיעו בשעות האחרונות על ביטולו, זאת בעקבות מחאה שעוררו גופים חילונים ואנטי-חרדים שביקשו לחייב הופעה של זמרות במקום.

המארגנים הודיעו בעמוד הפייסבוק שלהם כי החליטו להיות קשובים לקהל ולחזק את האחדות בעם, וכי במקום האירוע שתוכנן יקיימו במקום אירוע של אמירת סליחות לקראת יום הכיפורים.

"בעקבות הסערה הציבורית שפרצה ובשל הרצון להיות קשובים לקהל ולחזק את אחדות העם, אנו מודיעים על ביטול ההופעה "מרימים לכיפור" במתכונת כפי שפורסמה" נכתב בעמוד הפייסבוק של האירוע, "במקומה נקיים בכיכר רבין עצרת אמירת סליחות לקראת יום הכיפורים, בה ישולבו אמנים המתאימים לאופיו המעודכן של האירוע".

"אנו מזמינים את עם ישראל להגיע בהמוניו" מסרו המארגנים, "להתפלל ולשיר יחד את הסליחות הקבועות ליום זה ונאחל יחד שנה טובה באהבה לכל אחת ואחד מעם ישראל".

המחאה נגד המופע התעוררה בעקבות פרסום ב"הארץ" כי באירוע לא ישתתפו זמרות - אלא רק זמרים גברים. חלק מהאמנים הביעו ביקורת על המופע, אולם אסף אמדורסקי, המנה המוזיקלי שלו, אמר ל"הארץ" כי "מי שממן את האירוע זה אדם דתי ויש לו את השיקולים שלו. פלורליזם צריך לבוא לכל הכיוונים, קיימת בי היכולת להכיל גם את הציבור הדתי. אין בי רצון לשנות סדרי עולם".

הזמרים שהיו אמורים להשתתף במופע הם שלומי שבת, שלומי שבן, אביתר בנאי, ישי ריבו, שולי רנד, חנן בן ארי וישראל גוריון. בין הגופים שנתנו חסות למופע, היו ההסתדרות הציונית, קרן שוטנשטיין, הארגונים "קרוב ללב" ו"המקום", ערוץ 20 ותחנות הרדיו האזורי רדיוס, רדיו לב המדינה ורדיו תל אביב.

"אירועי תרבות שמדירים נשים לא לגיטימיים במרחב הציבורי בישראל", אומר לעיתון "הארץ" חבר מועצת העיר תל אביב ומנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", מיקי גיצין. "הניסיון של המארגנים להציג חזות וז'רגון עדכניים לא מכסים על העובדה שיש פה הדרת נשים מובהקת שמונעת מנשים לשיר במרחב הציבורי בכיכר המרכזית בתל אביב".

כאמור, בעקבות הביקורת המופע בוטל ובמקומו ייערך במקם ערב סליחות לקראת יום הכיפורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר