הסערה בחסידות

חב"דניקים דורשים: "לחשוף את ההסכם הסודי"

ל"כיכר השבת" נודע, כי בימים האחרונים מתגבשת קבוצה של הורים מהחסידות ששוקלת לפנות לבג"צ בבקשה לחשוף את ה"הסכם הסודי" שלא הוצג לתלמידי הישיבות (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מליובאוויטש (צילום: Nati Shohat/Flash90)

האם הסכם הגיוס שנחתם בין חלק מרבני חב"ד לשלטונות צה"ל בסכנה? ל"כיכר השבת" נודע כי בימים האחרונים כי מתגבשת קבוצה של הורים מהחסידות ששוקלת לפנות לבג"צ בבקשה לחשוף את ה"הסכם הסודי" שהצבא מסרב להציג לדבריהם לתלמידי ישיבות מהחסידות.

כזכור, לפני כחודש חתמו תלמידי ישיבות חב"ד ברחבי הארץ על הסכם בו הם מתחייבים להתגייס לצה"ל לאחר כמה שנים. במסגרת ההסכם, יורשו התלמידים לנסוע לשנת לימודים בבית מדרשו של הרבי מליובאוויטש, ("הקבוצה") ויקבלו היתר מיוחד של שנת יציאה מישראל.

מי שעומד מאחורי ההסכם הוא בית דין רבני חב"ד, כאשר בין המצדדים בחתימת ההסכם נמצא גם הרב הראשי לקרית גת הגאון הרב משה הבלין, שספג בעקבות כך מתקפה חריפה. מאידך, היו גם רבנים ודיינים בחסידות חב"ד שיצאו בחריפות נגד ההסכם.

גורם בחסידות המזוהה עם מתנגדי ההסכם אמר ל"כיכר השבת": "ההורים לא מתכוונים לשתוק. אם יש הסכם אנחנו רוצים לראות אותו פיזית. הבחורים נסעו לצבאו וחתמו על הסכם אחד. באחד הסעיפים נכתב בפרוש שמדובר בהתאם להסכם נוסף. מישהו יכול להראות לנו על מה הבן שלנו חותם?".

עוד אומר הבכיר בחסידות: "היו פניות של אנשי תקשורת לצבא לקבל את המכתב - הן נענו בסירוב. אם לא נראה את ההסכם האמיתי - נלך לבג"צ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר