בחירות 2016 בארה"ב

נתניהו נועד עם קלינטון שהבהירה: "אתנגד לכפיית פתרון"

יממה לפני העימות הטלוויזיוני הראשון בין שני המועמדים לנשיאות ארה"ב, הם התפנו לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו. קלינטון הבהירה כי תתנגד לכפיית פתרון בסכסוך עם הפלסטינים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נתניהו עם טראמפ וקלינטון (צילומים: קובי גדעון, לע"מ)

יממה לפני העימות הטלוויזיוני הראשון בין שני המועמדים לנשיאות ארצות-הברית, המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ והמועמדת הדמוקרטת הילרי קלינטון, עימות המסקרן מאות מיליוני אמריקנים ואת העולם כולם, התפנו שני המועמדים לפגישה עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.

תחילה נועד נתניהו עם טראמפ, שאמר לראש הממשלה כי בעת כהונתו כנשיא ארה"ב, ממשלו יכיר בירושלים כבירתה המאוחדת של מדינת ישראל.

כעבור מספר שעות נועד הלילה (שני) נתניהו עם הילרי קלינטון לפגישה שנמשכה כשעה.

מטעם לשכת רוה"מ נמסר כי "הפגישה נערכה במלונה של גברת קלינטון ונמשכה כשעה. בפגישה השתתפו גם שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר ויועצה הבכיר ג'ייק סאליבן". עוד נמסר כי "רה"מ נתניהו הציג בפני גברת קלינטון את עמדותיה של ישראל בנושאים אזוריים הקשורים לביטחון ישראל ומאמציה להשיג שלום ויציבות באזורנו. רה"מ נתניהו הודה לגברת קלינטון על הידידות והתמיכה בישראל".

קלינטון מצידה הבהירה כי תתנגד לכל ניסיון לכפות פתרון בסכסוך בין ישראל והפלסטינים. בהודעה מטעם המטה של קלינטון נמסר כי "קלינטון אישרה את מחויבותה לפעול למען פתרון שתי המדינות ולמשא ומתן ישיר בין הצדדים המבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית, בטוחה ודמוקרטית עם גבולות מוכרים, וכזה שיספק לפלסטינים עצמאות, ריבונות וכבוד. קלינטון חוזרת ומאשרת את התנגדותה לכל ניסיון של גורמים חיצוניים לכפות פיתרון, כולל על ידי מועצת הביטחון של האו"ם".

קלינטון הדגישה כי "ישראל חזקה ובטוחה חיונית לארה"ב, כיוון ששתי המדינות חולקות אינטרסים אסטרטגיים ואת הערכים המשותפים של דמוקרטיה, שוויון, סובלנות ופלורליזם". עוד נמסר מהמטה של קלינטון כי היא "מדגישה את המחויבות הבלתי מתפשרת שלה למערכת היחסים בין ארה"ב-לישראל, והתוכנית שלה היא לקחת את השותפות בין הצדדים לשלב הבא".

במהלך הפגישה הזכירה קלינטון את הסכם הסיוע הביטחוני שנחתם לאחרונה בין ארה"ב וישראל ואמרה כי היא "תמשיך לחזק את הקשר הביטחוני והמודיעיני בין הצדדים, ותעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ישראל, כדי להבטיח את יתרונה הצבאי של ישראל".

קלינטון הדגישה את "מחויבותה בהתמודדות מול ניסיונות דה-לגיטימציה לישראל, לרבות באמצעות תנועת ה-BDS". בנוסף התחייבה להמשיך "לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ישראל כדי לאכוף וליישם את הסכם הגרעין עם איראן, להתנגד באגרסיביות לטרור האזורי בחסות איראנית, ולעבוד יחד עם ישראל כדי לטפל באתגרים אזוריים אחרים - ביניהם הקונפליקט בסוריה ואיומים מצד דאעש, חמאס וחיזבאללה".

מוקדם יותר, לאחר הפגישה עם טראמפ, נמסר מהמטה שלו כי "טראמפ הסכים שהסיוע הביטחוני שמסופק לישראל ושיתוף הפעולה בהגנת הטילים עם ישראל אלו השקעות מעולות לאמריקה. טראמפ אמר כי אם ייבחר, יהיה שיתוף פעולה אסטרטגי, טכנולוגי ומודיעיני יוצא מן הכלל בין המדינות".

עוד נמסר כי טראמפ הכיר בכך שישראל היא "שותפה חשובה של ארצות הברית במאבק העולמי בטרור האיסלאמי הקיצוני". נתניהו וטראמפ, כך לפי ההודעה, דנו בהקמת גדר שסייעה להגן על הגבולות לש ישראל על רקע רצונו של טראמפ להקים גדר בגבול עם מקסיקו.

טראמפ אמר בפגישה כי הוא "מכיר בכך שישראל ואזרחיה סבלו רבות מהטרור האיסלאמי", ו"הסכים עם ראש הממשלה נתניהו שהישראלים רוצים שלום צודק ובר קיימא עם שכנינו, אבל השלום יוכל להגיע רק אם הפלסטינים יזנחו את השנאה והאלימות ויכירו בישראל כמדינה יהודית".

לבסוף, טראמפ "הודה בכך שירושלים היא בירת הנצח של העם היהודי כבר יותר מ-3,000 שנה. ארצות הברית, אם ייבחר, תכיר בירושלים כבירתה המאוחדת של ישראל".

בהודעה מטעם לשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו "הציג בפני טראמפ את עמדותיה של ישראל בנושאים אזוריים הקשורים לביטחון ישראל ומאמציה להשיג שלום ויציבות באזורנו. ראש הממשלה הודה לטראמפ על הידידות והתמיכה בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר