קינוח לחג

מתכון לנשיקות מרנג פרווה שמתאימות לכל קינוח

יש לנו יחסי אהבה-שנאה עם מקצפות - או בשמן המוכר יותר "מרנג". אבל לא באמת יכולנו לסרב לדבר הבא: מתכון לנשיקות מרנג פרווה שמתאימות לכל קינוח (מתכונים לחג)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
זמן הכנה20 דק'
רמת קושיקל
פרווה

רכיבים

  • 1/2 1 כוסות (300 גרם) אבקת סוכר
  • 4-5 (150 גרם) חלבוני ביצה
  • חומץ לבן או מיץ לימון
  • כמה טיפות של צבע מאכל אדום

אופן הכנת נשיקות מרנג:

1. בעזרת נייר מגבת טבול במעט חומץ או מיץ לימון, מנגבים את וו ההקצפה של המיקסר - כך תיפטרו מכל שומניות שעשוי למנוע מהחלבונים להפוך לקצפת יציבה.

2. מחממים את התנור ל-200 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. שופכים את הסוכר למרכז נייר האפייה ומכניסים לתנור למשך 5 דקות עד שקצוות תלולית הסוכר נמסים. מוציאים מהתנור.

3. במקביל, מקציפים את החלבונים במהירות איטית. כשמתחילות להיווצר בועות, מגבירים למהירות בינונית-מהירה, עד שמתחילים להיראות סימני קצפת (יש דבר כזה להקציף יותר מדי - אז השגיחו היטב). אוחזים בנייר האפייה, ומוסיפים בהדרגה את הסוכר למיקסר. בכל פעם מקציפים קצת ורק לאחר שכמות הסוכר נטמעה, מוסיפים עוד.

4. מנמיכים את חום התנור ל-90 מעלות.

5. לאחר שכל הסוכר נוסף, מטפטפים פנימה מעט צבע מאכל אדום עד לקבלת הגוון הוורוד הרצוי. מקציפים במשך 2-3 דקות נוספות או עד שהסוכר נמס לגמרי. ניתן לבדוק זאת באמצעות שפשוף מעט מהקצפת בין האצבעות - אם עדיין מורגשים גרגרי סוכר, ממשיכים להקציף. אך שוב, היזהרו מהקצפת יתר.

6. ממלאים שקית גדולה בקצפת וגוזרים בפינה חור בקוטר 2.5 ס"מ.

7. מרפדים תבנית בנייר אפייה, ומזלפים נקודה מהקצפת בכל אחת מארבע פינות הנייר כדי שהוא לא יזוז.

8. מזלפים תלוליות קצפת בגודל שווה ובמרחק שווה זו מזו, ואופים במשך 30-40 דקות, עד שניתן להפריד את הנשיקות בקלות מנייר האפייה. מאחסנים בכלי אטום במקום קריר ויבש - הן ישמרו היטב מעל לשבועיים.

>> למגוון ענק של מתכונים לראש השנה - סלטים, מנות פתיחה, עיקריות, תוספות, מאפים וקינוחים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר