לא חושש מ'דגל'

מרגי דורש: לבטל את רישיון המוסד לסמינרים המפלים

ח"כ יעקב מרגי פנה לשר החינוך נפתלי בנט בדרישה לשלול את רישיונות המוסד לסמינרים שמקיימים מדיניות אפליה כלפי בנות ספרדיות או ממשפחות של חרדים עובדים (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב מרגי (Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי, מי שאחראי מטעם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לטפל בנושא הסמינרים, פנה לשר החינוך נפתלי בנט בדרישה לשלול תקציבים מסמינרים שיפלו בנות, זאת שבוע לאחר המתקפה של 'דגל התורה' כנגד החלטת משרד החינוך לשלול תקציבים לסמינרים מפלים.

במכתבו כותב מרגי לבנט: "אבקשך להפעיל את סמכותך באופן מידי בשלילית רישיון הפעלת המוסד למוסדות המסרבים, אשר מבזים את מערכת החינוך ועושים דין לעצמם תוך עבירה על החוק ופגיעה קשה הגובלת באפליה".

למכתבו של מרגי צורפה רשימה של 40 בנות שטרם פתחו את שנת הלימודים. לדברי גורמים בלשכתו "מדובר במקרים בהם חלק מהבנות סרבו על ידי המוסד למרות החלטת ועדת ערר בעניינים. וחלקם לא זכו לשיבוץ של הרשות המקומית". לראשונה ברשימה נמצאות גם בנות אשכנזיות שלא התקבלו בשל היותם בנות ל'חרדים עובדים'.

"אני פונה אליך כעומד וכאחראי לתלמידים בכל מערכת החינוך במדינת ישראל. כפי הידוע חודשים ארוכים פעלתי ללא הרף בענין שיבוצי התלמידים והתלמידות לתוך מוסדות הלימוד במחוז החרדי נהלתי מסע ארוך ומייגע מול המחוז החרדי אשר גם הוא ניהל 'מלחמת התשה' מול מוסדות החינוך" כותב מרגי לבנט.

מרגי הוסיף במכתבו וביקש משר החינוך להפעיל את הקב"סים הפועלים ברשויות המקומיות ושייכים למחוז החרדי בכדי לאתר את כל התלמידות שנעדרת עד היום מבתי הספר ולשבצם במוסדות הלימוד בהתאם לחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר