מגיפה

דו"ח: אחד מכל שלושה ילדים ישראלים שמן

דוח חדש שהתפרסם חושף את מכת ההשמנה בקרב ילדים בעולם כולו ובישראל בפרט שנמצאת במקום השני באירופה במספר ילדים בעלי עודף משקל | הנתונים (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

דו"ח חדש של ארגון הבריאות העולמי חושף כי בישראל ישנם למעלה מחצי מיליון ילדים שסובלים מהשמנה ומעודף משקל. ישראל ניצבת במקום הראשון והמפוקפק באירופה בדירוג ההשמנה, ובמקום השני באירופה והשלישי בעולם במדד הכולל גם ילדים הסובלים מעודף משקל, כלומר חריגה מעל המשקל התקין, אך על סף השמנה מסוכנת.

דו"ח ארגון הבריאות העולמי, הוכן לקראת היום העולמי למניעת מגפת ההשמנה שיתקיים בעוד כשבועיים. השנה יעמוד היום העולמי בסימן השמנת ילדים - שהפכה למכה עולמית.

הדו"ח ממפה את מצב בריאותם של ילדים במדינות שונות בעולם, וקובע כי 28.8 אחוז מהילדים הישראלים בגילאי שנתיים עד 18 סובלים מעודף משקל. על פי הדו"ח, העתיד מדאיג: בעוד כשמונה שנים המספר צפוי לזנק בחמישים אחוז ומספר הילדים השמנים והסובלים מעודף משקל יגיע ל-740 אלף, מספר חסר תקדים בכל קנה מידה.

ישראל נמצאת במקום הראשון באירופה מבחינת השמנה, כאשר 12.6 אחוז מהילדים מוגדרים כשמנים על פי המדד, שנייה בעולם רק לארה"ב, שם 12.9 אחוז מהילדים מוגדרים שמנים. ישראל, מתברר, לא רחוקה משם. הממוצע האירופי עומד על 7.4 אחוז מהילדים. הנתונים המתייחסים לילדים בעלי עודף משקל (כולל ילדים שעל פי המדד סובלים מהשמנה) מצביעים על 23 אחוז מהילדים באירופה. כמעט כל ילד רביעי.

ההשמנה, טוענים במערכת הבריאות, היא המגפה החמורה ביותר של השנים האחרונות. ילדים שהופכים בהמשך למבוגרים שמנים סובלים מבעיות בריאותיות רבות .

ילדים עם עודף משקל והשמנת יתר סובלים מכאבי ראש ממושכים, הפרעות נשימה בשינה שעשויות לפגוע בעירנות ובריכוז בלימודים, סוכרת, עודף כולסטרול, לחץ דם גבוה, כאבי שרירים ומפרקים. מלבד הסכנות הבריאותיות בהשמנה, לתופעה יש גם השלכות חברתיות. מחקרים הוכיחו כי ילדים בעלי עודף משקל וילדים שמנים סובלים יותר מהעלבות והצקות מהסביבה בהקשר למראה החיצוני שלהם. "בהרבה מקרים יש לאותם ילדים יותר דיכאונות ומצב רוח ירוד, דימוי גוף נמוך והם סובלים מהיעדר חברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר