"עמידה איתנה"?

ומי לא השתתף בתרגיל הלאומי? שרי הקבינט

כל אזרחי ישראל תומרצו בשבוע שעבר ליטול חלק באופן כזה או אחר בתרגיל השנתי של זרועות הצבא והחירום השונות - חוץ מ...שרי הקבינט. ומי "שיחק" את בנימין נתניהו? (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרמטכ"ל נכנס לתפקידו (צילום: עופר מאיר -YNET)

תרגיל העורף השנתי הגדול שנערך בשבוע שעבר, "עמידה איתנה", כבר אכזב את צמרת צה"ל בוודאות, ולו בשל סיבה אחת: ההיענות הנמוכה של בכירי המערכת המדינית, שרי הקבינט שלא באו ליטול חלק בתרגיל קריטי.

לפני שנה, באופן חריג למדי, פרסם הרמטכ"ל גדי איזנקוט מסמך רשמי ובו פירוט של אסטרטגיית צה"ל, כולל ניסיון להבהיר למה זקוק הצבא מהדרג המדיני, וכעת מתברר הצורך הנואש המדובר: לא זו בלבד שהדרג המדיני כמעט לא ביקר בתרגיל האחרון, אלא שאנשיו גם לא תורגלו.

אף שזו לא הפעם הראשונה שראשי ממשלה ושרי ביטחון נמנעים מלקחת חלק פעיל, כמשתתפים בתרגילים, בתירוצים ובנימוקים מגוונים, אך בעבר לפחות היה נהוג לעתים ששר מנוסה בא 'לשחק' בתרגיל את ראש הממשלה. הפעם ראש מינהלת התרגיל, האלוף סמי תורג'מן, נאלץ לשחק גם תפקיד זה.

כזכור, נתניהו ערך בחודשיים האחרונים סדרה ארוכה של תדרוכי רקע לכלי התקשורת, שבהם האשים את בנט ולפיד שאינם אומרים אמת על מידת העדכון של חברי הקבינט - לאחר שבנט יצר משבר קואליציוני סביב דרישתו לעדכון קבוע מראש המועצה לביטחון לאומי על ידי מינוי מזכיר צבאי לשרים.

כפי שמנתח עמוס הראל ב'הארץ' שמביא את הידיעה, בהיעדר תרגול משותף נוצר קושי מובנה לתאם ציפיות ותובנות ביחס למדיניות הדרושה במקרה של הסלמה עתידית, כשכמובן אלו החלטות שסביר שיהיה צורך לקבל בתוך שעות אחדות ותחת לחץ רב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר