ששינה את שמו

הפרופסור החרדי זכה בפרס נובל הישראלי

הוא לא נולד בשמו הנוכחי, דוד קשדן, אלא החליף את שמו הקודם כחלק מתהליך חזרתו המופלאה בתשובה לאחר שחברו הטוב ביותר התנצר. כעת הוא זוכה בפרס יוקרתי על הישגיו (אנשים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קשדן, הפרופסור האמיץ (צילום: מתוך ויקיפדיה תמונה ראשית: מתוך ynet)

פרופ' דוד קשדן החרדי, זכה היום (שלישי) בפרס א.מ.ת. הנחשק, הנחשב ל'נובל' המקומי, לצד ארבעה עשר זוכים אחרים. קשדן, שציין אך לאחרונה את יום הולדתו ה-70, נחשב כבר שנים רבות לגדול המומחים בעולם בתורת ההצגות ובשימושיה בתורת המספרים ובאלגברה. המושג המרכזי בעבודתו האקדמית הוא "החבורה", שזהו מושג מתמטי המתאר סימטריה באופניה השונים.

התפנית הדרמטית בחייו של קשדן אירעה עקב התנצרות חברו, אז החל להתעניין ביהדותו, קבע לו זמן ללימוד תורה עם חברותא, במקביל שינה את שמו לדוד ובהדרגה חזר בתשובה. מאז, לאורך כל השנים הוא מקפיד על קביעת עתים לתורה על אף שעיסוקו העיקרי הוא במתמטיקה.

לפני שלוש שנים נפצע הפרופסור החרדי באורח קשה בתאונת פגע וברח. לאחר אשפוז של כתשעה חודשים, שוחרר לביתו והחל בתהליך שיקום ממושך ומוצלח יחסית.

מענין לציין, כי כבר כשהיה בן 22 גילה קשדן את תוכנת T, החשובה להבנת התחום המורכב והסבוך - ומאז היא מכונה על שמו. ב-14 השנים האחרונות הוא משמש פרופסור למתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים.

כעת, כאמור, זוכה פרופ' דוד קשדן בפרס היוקרתי , אך כבר בעבר זיכתה אותו עבודתו באותות ופרסים שונים, בהם עמית מקארתור וחברות באקדמיה הלאומית למדעים, באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים ובאקדמיה האמריקנית למדעים ואומנויות וכן בפרס רוטשילד ובפרס ישראל.

עוד בזוכים: הסופר ו"איש הרוח" א.ב. יהושע מהוגי הדעות הנחשבים בשמאל הישראלי המצטמק ופרופ' יהודה באואר המוכר בין היתר משנות עבודתו כראש המכון לחקר השואה ביד ושם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר