לראשונה בישראל

רשמית: המדינה תממן פיתוח שימנע שכחת ילדים ברכב

תכנית חדשה עליה סוכם בימים אלו בין שרי האוצר והבריאות, אמורה להילחם בכלל סוגי תאונות הילדים שכבר הפכו למגיפה - ובמיוחד בשכחת הפעוטות למוות ברכבים הלוהטים (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מתוך סרטון שהופץ ב-youtube)

רצף האסונות האיומים בקיץ האחרון, בהם מתו 25 ילדים בטביעה, במכוניות נעולות ובתאונות דרכים, האיץ את הרשויות בשיתוף עם ארגון 'בטרם' לתקצב ולהוציא לדרך תכנית חדשה ייעודית לנושא זה - תכנית לאומית לבטיחות ילדים - במסגרתה המדינה תתקצב לראשונה פיתוח של אמצעי תזכורת להורים למניעת שכחת ילדים בכלי רכב.

הנתונים הרשמיים מחרידים: בכל שנה נהרגים בישראל כ־117 ילדים בתאונות שונות. כ־190 אלף ילדים מגיעים לחדרי המיון בשל תאונות, ו־24 אלף מתוכם נשארים לאשפוז. העלות הכלכלית של אותם אסונות מוערכת בכמיליארד וחצי שקלים בכל שנה.

בעקבות כך, בימים אלו הגיעו להסכמה שרי האוצר והבריאות, משה כחלון ויעקב ליצמן, אודות תקצוב מיידי לתכנית המדוברת למשך חמש שנים בסכום של 10 מיליון שקלים. מחצית מהכסף תגיע ממשרד האוצר והיתר משאר המשרדים.

לפי התכנית שהתפרסמה ב'ישראל היום', משרד הבריאות יקים מאגר נתונים לאומי בו יופיע תיעוד של כל המקרים בהם נפגעו ילדים בתאונות, ובמסגרתו ימופו מפגעי הבטיחות השונים שעלולים לגרום לתאונות של ילדים. עם הזמן, גם יינתן בו פילוח של התאונות, ותיבנה על בסיסו תכנית פעולה מעשית להורדת מספר הילדים הנפגעים בתאונות.

כמו כן, משרדי החינוך, הרווחה והכלכלה יחויבו להכשיר אנשי צוות העוסקים בטיפול ובחינוך ילדים ומבוגרים בנושא מניעת היפגעות ילדים בתאונות. כאמור, על פי התכנית, לראשונה המדינה תתקצב פיתוח של אמצעי תזכורת להורים למניעת שכחת ילדים בכלי רכב, וישופרו התשתיות במוסדות החינוך.

כזכור, בחודשים האחרונים אירעו חמישה מקרי מוות של פעוטות שנשכחו ברכב על ידי בני משפחותיהם. חנה רינה פלדמן ז"ל בת השנה וחצי נפטרה ברכב בביתר עילית, לפני כן נפטרה כך באר הורוביץ ז"ל בת התשעה חודשים בערד, כשבועיים קודם לכן נפטרו שני ילדים בישוב בדואי בנגב ולפני חג השבועות נפטר ברכב אליה וינגוט ז"ל בן השנה וחצי באשדוד.

לפני כחודש שכחו בני משפחה בדואית מהכפר זרזיר בצפון, במשך כל הלילה, את בנם בן החמש - שאך בנס יצא מכך בפגיעה קלה יחסית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר