טור אישי

הצילו את הצדקה שלכם | הרב נחמיה היילברון

בעקבות הכתבה ב"כיכר השבת" שהדריכה לבדוק להיכן התרומות שלכם מתגלגלות, יוצא הרב נחמיה היילברון בקריאה נרגשת: תצילו את הצדקה שלכם מידי נוכלים ציניים (טור אישי)

הרב נחמיה היילברון | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Pierre Terdjman / Flash90)

בחודש הקרוב צפויים להוציא רבבות ומאות אלפי משפחות עמך בית ישראל מיליונים רבים לצדקה וחסד. מי היה מאמין אך לפני שנים ספורות, שעולם התורה וארגוני החסד יהיו בהיקפים כל כך עצומים.

ארגונים המגלגלים עשרות מליוני דולרים מזכים כעת את הציבור לקראת החגים כשהם מעבירים את כספו לאלו הנצרכים לו. ישועות, ברכות, תפילות וזכויות ליום הדין - הכול משווק בימים אלו סביב תעשיית החסד הברוכה. אכן, מי כעמך ישראל.

אלא שכפי שהוסבר השבוע ב"כיכר השבת", לא תמיד יודעים האנשים הפשוטים, שאינם מצויים בעולם ארגוני הצדקה ועמותות החסד, את ההבדלים הדקים בין הארגונים, הבדלים שלעתים עשויים להפריד בין אנשי חסד הפועלים 24 שעות מסביב לשעון לבין שרלטנים ומתחזים המבקשים לעשוק את קהל התורמים.

לצערנו, דווקא בגלל אותם מקרים קשים ומצערים ודווקא בגלל אותן טרגדיות אכזריות המדברות ללב של כולנו, כשעם ישראל מבקש להתגייס כולו לעזרה למען המטרה החשובה, ישנם כאלו המבקשים בציניות מרשימה לנצל את המצב כדי להתעשר ולעשות קופה על חשבון מצוקתם של היתומים והחולים, וכן - גם על חשבונם של התורמים התמימים.

מתברר שפעמים רבות אנו נופלים שבי בפיהם של אותם נוכלים המפתים אותנו בדברי חלקלקות לתרום עבורם, ואנו עושים זאת מתוך כוונה לסייע לחלשים ולנזקקים - כשלנגד עיניהם הנתון המזעזע על 14 אחוז מילדי ישראל ההולכים לישון רעבים - אולם בפועל תורמים לכיסיהם של אותם אנשי עסקים נכלוליים שבמסווה של חסד מנצלים את חולשותינו.

על כל אחד ואחת מאיתנו לבדוק היטב שוב ושוב - בעיקר על ידי הוכחת פעילות מתבקשת של העמותה, במעקב חודשי אחר פרסומים על פעילותה - שלא עובדים עליו בעיניים, שהוא משקיע את כספי התרומה במקום הנכון: במקום המאושר על ידי גדולי ישראל ומפוקח כראוי בידי רשויות החוק והמס, ושהכל בו נעשה בליווי צמוד של עורכי דין מוסמכים ורואי חשבון מומחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר