מדים יצוגיים?

זו לא בדיחה: השוטרים יסתובבו בקיץ הבא במכנסים קצרים

בקיץ 2017, בשנה הבאה, יתהלכו בינינו שוטרי משטרת ישראל כשלגופם מכנסיים קצרים, ברמודה. ההחלטה נפלה בעקבות בדיקת יחס האזרחים בחופי הים באירופה וארה"ב (חדשות, משטרה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שוטר בחוף הים. אילוסטרציה (צילום: Philip Lange / Shutterstock)

בשנותיה הראשונות של המדינה נהגו שוטרי משטרת ישראל וחיילי צה"ל להסתובב כשהם לבושים במדי 'ברמודה', המכנסיים הקצרים. כעת יתכן ומדים אלו יעשו קאמבק: במשטרה בוחנים כעת, לקראת קיץ 2017, להוסיף כחלק מהמדים הרשמיים את מכנסי ה'שלושת רבעי'.

הפעילויות של השוטרים, הכוללות סיורים רגליים בחופי הים באזורים הומי אדם כטיילות החוף השונות וסיורים קבועים באופניים במהלך הקיץ הישראלי החם, הביא את ההבנה במשטרה כי השוטר הפועל כך במשך שעות ארוכות, עלול שלא לשמור על הופעה ייצוגית עם המדים הארוכים והמוכרים.

המפכ"ל רב ניצב רוני אלשיך אמר בטקס הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה עם כתבי המשטרה: "כשחייל בשטח לבוש במדים, מזיע, לאחר שעות של פעילות, זה בסדר מבחינת הנראות מול חבריו ליחידה שגם הם במצב דומה, אבל מראה של שוטר מזיע ומדיו ספוגים כתמי זיעה, הוא אינו מראה מכבד כשהוא עומד מול אזרח או מעניק לאזרח שירות".

את ה"השראה" לקודי הלבוש החדשים, קיבלה המשטרה מבדיקת קוד הלבוש של שוטרי הסיור בחופי הים ובאזורים תיירותיים בארצות הברית ובאירופה, ומבדיקת תגובות האזרחים במדינות הללו לשוטרים הלובשים מכנס קצר.

מהבדיקה עלה, כי באותן מדינות ההופעה במכנסיים קצרים באזורים מסוימים דווקא מתקבלת בכבוד על ידי האזרחים. גורם משטרתי מסביר, כי "הגיוני ששוטר שמסייר בחוף הים יהיה לבוש במכנס קצר ולא במכנס ארוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר