מאות רבנים השתתפו בכינוס לרפואה והלכה של מכבי

הכינוס נערך בראשות הגאון הרב משה שטיין. בכינוס שהתמקד השנה בנושא קרישויות יתר ותרופות בצום לקראת צום יום הכיפורים נשאו דברים רבנים ורופאים יידועי שם. לקראת יום הכיפורים יתקיים הקו הפתוח לשאלות הציבור בשיתוף מו"צים ורופאים (בריאות, שיווקי)

מאות הרבנים בכינוס של מכבי. (צילום: יחצ)

מאות רבנים ומורי צדק מבני ברק ומכל רחבי הארץ השתתפו בכינוס השנתי לרפואה והלכה שהתקיים השבוע בבני ברק, ביוזמת מכבי שירותי בריאות. הכנס נערך כמסורת של מספר שנים לקראת תקופת החגים, במהלכו נדונו מגוון סוגיות הלכתיות - רפואיות, לקראת צום יום הכיפורים.

את האירוע פתח הגאון הרב משה שטיין ששיבח את שיתופי הפעולה הקיימים בין גדולי התורה רבנים ומו"צים עם מכבי. "הכנס הזה הוא לא יוזמה חד פעמית, אלא מסורת מתמשכת עליה הכריזו במכבי מתוך הבנה שהשירות לחברי מכבי מהמגזר החרדי הוא גם רפואי וגם הלכתי, ועל כן מרגישים הם חובה לסייע במענה ההלכתי לשאלותיהם של החברים בעניינים של רפואה והלכה – בייחוד לקראת צום הכיפורים", ציין.

הגרמ"ש קליין , מו"צ בית הוראה של מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל ורב שכונת אור החיים הרחיב בסוגיות ההלכתיות של לקיחת סיכון מבוקר לצורך צום יום הכיפורים.

כן התקיימו הרצאות רפואיות מפי רופאים ומומחים. פרופ' אברהם ברלינר מנהל מחלקה פנימית ה' בבית החולים איכילוב ויועץ בכיר במכבי שירותי בריאות במרפאת אנטי קואקולגנטים (נוגדי קרישה), דיבר על קרישיות יתר בדם אצל גברים ונשים, ונשים קדם לידה. לקיחת התרופות בצום. האפשות לצום במצבים רפואיים שונים.

ד"ר יוסי לומינצקי רוקח ראשי במכבי שירותי בריאות, דיבר על המנעות מלקיחת תרופות בצום. לקיחת תרופות נצרכות שמצריכות שתיה – אכילה. כן התקיים פאנל רפואי של שאלות ותשובות בין הרבנים לרופאים.

הכינוס השנתי לרפואה והלכה הוא פרי יוזמת הגאון הרב משה שטיין מו"צ בבית דינו של פוסק הדור מרן בעל "השבט הלוי" זצ"ל, המופקד על הצד ההלכתי, בשיתוף המנהל הרפואי של מרחב בני ברק במכבי, ד"ר איתן ברגנר, שארגן את החלק המקצועי - רפואי של הכנס יחד עם מנהל המרחב מר אליהו עובדיה, ומתאמי קשרי הקהילה הרב יוסף בינדר והגב' חנה אייזנבך אשר השכילו להתחבר לרבני העיר ולמובילי דעה בקהילה, מתוך תפיסה שמחויבותה של מכבי לציבור חבריה בעיר ולכלל התושבים מתבטאת גם בחיזוק הפן ההלכתי של השאלות הבריאותיות השונות.

בתוך כך, כמידי שנה לקראת צום יום הכיפורים יתקיים הקו הפתוח של מכבי במרכזים הרפואיים השונים, במסגרתו ישיבו רבנים, מו"צים ורופאים לשאלות הציבור בכל ענייני הצום לנוכח המצבים הרפואיים השונים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר