החיבוק של יו"ר 'דגל' לחרדים העובדים

גפני: "מי שיצא לעבוד הוא חרדי חדש? אלו מחזיקי התורה"

"יש כאלה שיוצאים לעבוד והולכים להתפרנס, מערערים עליהם ואומרים 'אלה חרדים חדשים'. זה לא החרדים החדשים, זה החרדים שהחזיקו את השקפת התורה". צפו בנאום המפתיע של גפני (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מני וקשטוק, תמונה ראשית: Yaakov Naumi/Flash90)

הנאום המחבק של גפני לחרדים העובדים: בנאום שנשא יו"ר "דגל התורה" ח"כ משה גפני בפני מאות חרדים עובדים החברים ברשת הכוללים "אחוות תורה", הוא התייחס לכינוי "חרדים חדשים" שמודבק לגברים חרדים שיוצאים לעבוד לפרנסתם, ואמר כי "זה לא החרדים החדשים. זה החרדים שהיו ליד החתם סופר".

"היות והציבור שלנו ברוך ה' הוא ציבור גדול, שהולך וגדל, וביניהם יש כאלה שיוצאים לעבוד והולכים להתפרנס, אז יש כאלה שמערערים עליהם ואומרים 'אלה חרדים חדשים'" אמר ח"כ משה גפני, "זה לא החרדים החדשים. זה החרדים שהיו ליד החתם סופר, זה החרדים שניהלו את הקהילות ליד הרבנים, החזיקו את התורה, החזיקו את השקפת התורה".

"גם אני חרדי עובד" הוסיף חבר הכנסת גפני. "הייתי ראש כולל באופקים, לצערי הרב אני נמצא איפה שאני נמצא בשליחות, הרב שך זכר צדיק לברכה שלח אותי. אמרתי שיעור בעיון כל יום. אני אשתדל בעזרת ה' - ואם תקבלו אותי אני אצטרף לחברה שלכם".

"אני מברך אתכם על הפעילות הזאת, על הלימוד שאתם לומדים" אמר גפני לחרדים העובדים הלומדים ברשת הכוללים, "על הגדלות שאתם גדלים וגם את מה שאתם עושים לפרנסתכם - אתם עושים את מה שצריך".

צפו בנאום המלא של ח"כ משה גפני

(צילום: מני וקשטוק)

מטרת "אחוות תורה" היא להביא גם אנשים עובדים אל בין כתלי בית המדרש. הארגון, פועל כעת בשלושים נקודות בריכוזים החרדים ברחבי הארץ, באמצעות מסגרות לימוד לאנשים עובדים בסגנון כולל.

את 'אחוות תורה' ייסד הגר"ד לייבל, העומד גם בראשות מספר כוללים לאברכים הלומדים יום שלם באופן מלא - רשת הכוללים "ר' עקיבא איגר', בהם לומדים כמאתיים אברכים, המפוזרים בכמה בתי מדרשות ברחבי הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר