נפרדים מפרס

הממשלה התכנסה לישיבת אבל מיוחדת • צפו

ממשלת ישראל התכנסה הבוקר לישיבת אבל מיוחדת בעקבות מותו של הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל שהלך הלילה לעולמו. שרי הממשלה נעמדו לדקה דומיה לזכרו • צפו בווידאו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מארק ישראל סלם / POOL; צילום וידאו: לע"מ)

ממשלת ישראל התכנסה הבוקר (רביעי) לישיבת אבל בעקבות מותו של הנשיא התשיעי שמעון פרס שהלך הלילה לעולמו. שרי הממשלה נעמדו לדקה דומיה לזכרו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את ישיבת הממשלה ואמר: "זהו יומה הראשון של מדינת ישראל בלי שמעון פרס זכרונו לברכה - שמעון פרס, מגדולי מנהיגינו, שמאחוריו שובל ארוך של הישגים ייחודיים. בשם העם היהודי כולו, בשם אזרחי ישראל, ובשם ממשלת ישראל, אני מוסר כאן תנחומים עמוקים למשפחתו של שמעון.

"שמעון פרס חי חיים עתירי מעש, שהם סמל להיסטוריה הישראלית המתחדשת - חיי עם עתיק שצועד קוממיות על ארצו, כוחו עמו להגן על עצמו, והוא בונה את מולדתו ביזע ובעוז".

לדבריו: " שמעון תרם רבות לביצור כוחנו. הייתה לו תרומה סגולית להתעצמותנו הביטחונית במישור הגלוי ובתחומים שהשתיקה יפה להם".

רוה"מ הוסיף וסיפר: "אחת מפסגות חייו הייתה הצלחת המבצע לשחרור בני עמנו שנחטפו לאנטבה. כשר ביטחון בממשלתו של יצחק רבין, שמעון מילא תפקיד מרכזי בהחלטה לשגר את טייסינו ולוחמינו ללבה של אפריקה. אבל בצד זה, בצד כל פעולתו למען ביטחון ישראל, שמעון פרס לא פסק לחתור לשלום ולהאמין בשלום. ידו תמיד הייתה מושטת לפיוס היסטורי עם שכנינו. גם אם פיוס זה התמהמה, הוא לימד אותנו לא להיכנע לייאוש, אלא לדבוק בתקווה וגם להמשיך בעשייה.

על עברו הפוליטי אמר: "שמעון פרס היה חבר כנסת כמעט יובל שנים. הוא כיהן כשר בממשלות ישראל בתפקידים רבים ומגוונים. פעמיים הנהיג את המדינה כראש הממשלה. הוא פיתח את קשרינו הבינלאומיים, תרם לייצוב הכלכלה ועשה רבות למען העלייה מברית המועצות ומאתיופיה.

"כולנו יודעים שהחיים הפוליטיים לא תמיד פינקו את שמעון. לצד הישגיו המרשימים הוא ידע גם אכזבות, הוא ידע גם רגעים קשים, הוא ידע גם ביקורת נוקבת. אבל בכוח הרצון העז שלו שמעון המשיך לחתור קדימה, חדור בשאיפה לקדם את ההתפתחות המדינה שהוא כל כך אהב, חדור בשאיפה להביא לשלום".

נתניהו הוסיף: "היו דברים רבים שהסכמנו עליהם, ומספרם של אלה הלך וגדל במהלך השנים. אבל היו בינינו גם חילוקי דעות, שהם חלק טבעי מהחיים הדמוקרטיים. גם במקרים אלה, הכבוד שרחשתי לשמעון לא נפגם כהוא זה. להפך, ככל שחלף הזמן יחסינו התהדקו. הערכתי אותו. אהבתי אותו. בכהונתו כנשיא המדינה היו לנו הרבה מאוד פגישות אישיות, לפעמים עמוק אל תוך הלילה. פגישות מרתקות, מעמיקות, שבהן למדתי להכיר את האיש, להכיר את סיפור חייו ולשמוע את הגיגיו".

נתניהו סיים: "שמעון היה איש של חזון, הוא היה איש של שלום, הוא היה גם איש ספר ואיש רוח, והרי בלעדי שניים אלה לא תיתכן תקומה לאומית. בשל כל הסיבות הללו שמעון זכה להוקרה בינלאומית חובקת עולם. ראשי מדינות ביקשו את קרבתו, חלקו לו כבוד. יחד איתנו רבים מהם ילוו אותו בדרכו האחרונה למנוחת עולמים באדמת ירושלים. פועלו של שמעון יישאר איתנו דורות רבים קדימה. דמותו תהיה נצורה תמיד בלבי וחקוקה בלבנו לעולמי עד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר