במתכונת מצומצמת

הושקה התכנית הלאומית לקיצור תורים

כמה וכמה תהפוכות עברה התכנית לקיצור תורים עליה הוכרז היום בחגיגיות על ידי ליצמן וכחלון. במשרד האוצר החליטו לבסוף לממן שלב ראשוני בתכנית באופן חלקי (חדשות, בריאות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ממתינים במסדרון לתור שיגיע. אילוסטרציה (צילום: חסן שעלאן, ynet)

שרי האוצר והבריאות, כחלון וליצמן, בישרו היום (רביעי) בחגיגיות על התנעת התכנית הלאומית לקיצור תורים לניתוחים בבתי החולים הציבוריים.

על פי השלב הראשון שיוצא עתה לדרך, 140 מיליון שקל יוקצו לארבע קופות החולים יחד עבור הגדלת מספר הניתוחים בתחומים מסוימים שבהם נצפו תורים ארוכים. 100 מיליון שקל נוספים יועברו לקופות החולים עבור הצטיידות והיערכות בעיקר בתחום המחשוב, כדי לאפשר בעתיד את יישום חוק הצינון כך שהמערכת תדע לחסום או לכל הפחות לנטר מקרים בהם הרופא מפנה אליו מהציבורי אל הפרטי. רק 40 מיליון שקל יוקצו לכלל בתי החולים הכלליים, מעל 20 במספר, כדי להגדיל את היצע הניתוחים באמצעות תשלום נוסף לרופאים ופעולות נוספות.

כזכור, התגלעה מחלוקת בין משרד הבריאות למשרד האוצר בהקשר למה שמכונה "חוק הצינון" - החוק שאושר בשנה שעברה בכנסת במסגרת חוק ההסדרים ותקציב המדינה לשנת 2015, לפיו רופא שפגש חולה במרכז רפואי ציבורי לא יוכל לטפל בו באופן פרטי, אלא אם עברה לפחות חצי שנה.

ליצמן התנגד לחוק זה מן הרגע הראשון בשל הסתייגותו המסורתית מהצורך בריסון הרפואה הפרטית, אך נאלץ לתמוך בו רשמית מחוסר ברירה. בפועל, הוא נמנע עד היום מחתימה על התקנות שאמורות להכניס את החוק לתוקף.

מסיבה זאת, באוצר סרבו לממן את התכנית לקיצור תורים שכאמור סוכמה כבר מזמן, וכעת מדובר בהסכמה על העברת מימון חלקי בלבד לצורך מה שהוגדר "היערכות לצינון" ולהתאמת התשתיות. במשרד הבריאות מרוצים מעצם העובדה שהאוצר הסכים להקצות לפחות חלק מהסכומים עוד לפני היישום של חוק הצינון, ומביעים אופטימיות זהירה לגבי הסיכויים להגיע להסכמות על הסוגיה המרכזית שעודה במחלוקת.

בהודעה ה"חגיגית" אמר היום כחלון: "מדובר בצעד נוסף ומשמעותי בתכנית לחיזוק הרפואה הציבורית בישראל. כשחולים מגיעים לקבל טיפול הם צריכים לקבל את הטיפול הטוב והמהיר ביותר ולא להילחם בביורוקרטיה". השר ליצמן הוסיף: "מדובר במהלך לאומי שמטרתו חיזוק המערכת הרפואית הציבורית, בדגש על מתן שיוויוניות ברפואה הציבורית וצמצום ההוצאה הפרטית תוך שיפור השירות לציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר