"יהודי של פעם"

מיוחד: הקשר של שמעון פרס והאדמו"ר מבעלזא

אחד הקשרים המיוחדים שטיפח שמעון פרס בחייו היה עם כ"ק האדמו"ר מבעלזא • חברי הכנסת ישראל אייכלר ומנחם אליעזר מוזס חושפים מעט מהפגישות שקיים פרס עם הרבי (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מבעלזא עם פרס (באדיבות המצלם)

במהלך שנות כהונתו בתפקידיו הציבוריים השונים הקפיד הנשיא לשעבר שמעון פרס לשמור על קשר הדוק עם חצרות האדמו"רים והרבנים.

פרס סמך על רוחב דעתם והבנתם של גדולי הדור בסוגיות רגישות שונות והיה מרבה להיוועץ בהם ולקבל את חוות דעתם.

קשר אמיץ והדוק קיים פרס עם חצר הקודש בעלזא.

באחד מביקוריו במעונו של הרבי השתתפו גם העסקנים נציג החסידות בכנסת כיום ח"כ ישראל אייכלר וח"כ מנחם לייזר מוזס שהיה אף הוא מקורב לחצר הקודש.

פרס התייחס בהדרת כבוד לאדמו"ר אותו העריך באופן אישי לצד ההערצה למנהיגותו הציבורית.

ח"כ ישראל אייכלר מספר ל"כיכר השבת" כי "הנשיא לשעבר היה מספר פעמים אצל האדמו"ר להתייעצויות שונות. לפחות 4 פעמים אני זוכר שהיה אצל הרבי. באחת הפעמים זה היה בטלז סטון לפני 28 שנים ואז עיקר דבריו היו על חיזוק עולם התורה. פרס אמר לרבי כי ללא עולם התורה ובלי היכלי הישיבות אין ביטחון לקיום עם ישראל.

"הוא אמר לרבי שהעולם ילך ויהפוך לכפר גלובלי ואם הנוער הישראלי יתחבר לתרבות העולמית ויאבד את הזהות היהודית ולא יהיה כל סיבה שימשיך לשבת כאן בארץ ולא יהגר לארה"ב ואירופה ולהתבולל ולהיטמע שם. מה שמחזיק אותנו בארץ זו התורה והאמונה ואת זה צריך להנחיל לדור הצעיר".

אייכלר מוסיף ואומר כי "הוא היה מרבה לתאר באוזני האדמו"ר את יוזמות השלום שלו כשהוא פורס את תוכניותיו המדיניות מרחיקות הלכת".

"אין ספק שמדובר באבידה גדולה של יהודי של פעם", מסכם אייכלר.

ח"כ מנחם לייזר מוזס שהשתתף במפגש שנערך לפני 28 שנים, כשפרס הגיע לאחל ברכת מזל טוב לרבי לאחר שמחת בר המצווה של בנו יחידו הרה"צ רבי אהרון מרדכי רוקח, מספר ל"כיכר השבת" כי היה מדובר בביקור מיוחד ורב רושם.

"פרס סיפר לרבי את ההיסטוריה האישית שלו על הסבא שהיה רב בעיר הולדתו בבלארוס וכשנפרדו ונסע לארץ אמר לו: 'שמעון נכדי היקר, אתה נפרד מאיתנו אבל דבר אחד תזכור בבקשה, אל תשכח להיות יהודי'", מספר מוזס.

מוזס מוסיף ומספר כי "פרס סיפר לאדמו"ר שהסבא ביקש שהנכדים (שמעון פרס ואחיו) ייפרדו לפני הנסיעה לארץ הקודש מגדול הדור מרן בעל החפץ חיים. פרס ציין דבר מעניין שבעוד שלכל אחד מבני משפחתו אמר החפץ חיים ברכת כהנים (שכן היה כהן) לו הוא אמר נוסח שונה ובירכו: 'שתזכה להיות גדול בישראל ותאריך ימים. 'ואכן מתקיימת ברכתו ואני גדול בישראל' - אמר פרס בחיוך לרבי".

מוזס מספר כי לימים, לאחר כישלונותיו הפוליטיים, פגש את פרס ואמר לו בשנינות: "החפץ חיים בירך אותך באריכות ימים אבל לא אמר שאלו יהיו ימים טובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר