מרגש: ספר התורה העתיק משופץ לשימוש

ספר התורה בן מאות שנים שהגיע מגלות יהודי תימן נמצא בימים אלו בתהליך שיפוץ ושימור כדי שיוכלו לחזור ולקרוא בו בבית הכנסת (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ספר תורה עתיק אחר שהגיע אף הוא מתימן (חיים זך , לע"מ)

ספר התורה עתיק ונדיר בן מאות שנים נמצא בימים אלו בעיצומו של תהליך הצלה ושיקום, והוא צפוי לחזור לשימוש שוטף. הספר הייחודי, שהועבר בתימן מדור לדור, הגיע לידיו של יאיר עוזרי, סופר סת"ם והבעלים של מרכז "תפארה בעתיקה" ברובע היהודי בירושלים, הפועל לשימור ולכתיבה של ספרי תורה עתיקים וחדשים.

עוזרי, שהתרגש לקבל את ספר התורה הנדיר, עושה מאמץ מיוחד כדי להציל אותו. הוא הסביר ל"ישראל היום" כי "הספר הוא בן 400 שנה, וכנהוג על פי מסורת יהדות תימן, הוא נכתב על גוויל מעור". לדבריו, "יש בו הרבה פגמים שנוצרו במשך השנים, כגון אותיות שהתקלפו והתפוררו. הייחוד שלו הוא שאפשר לראות בו צורת אותיות קדומה מאוד, וכך אפשר להעריך את גילו".

עוזרי מסביר כי בספר התורה הזה ניכר שימור המסורת של אותיות לפופות וייחודיות, בדומה לכתבי הרמב"ם. "זוהי עדות לקהילה מפוארת, ששימרה את המסורת של הכתיבה המדויקת", הוא אומר ומספר כי "ספר התורה עובר תיקון באותיות שנסדקו, ולבסוף שימור עם חומרים מיוחדים, כדי לשמר אותו לדורות הבאים".

עבור יאיר עוזרי מדובר במטרה נשגבת. "ספרי התורה חיברו וקישרו את העם היהודי ואת הקהילות ברחבי העולם לאורך כל ההיסטוריה. האותיות העבריות הן היסוד להמשכיותו של העם היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר