אמירת קדיש בביתו של פרס בכפר וישנבה

יהודי בלרוס הגיעו כדי לומר קדיש בבית בו נולד וגדל, שמעון פרס ז"ל בכפר וישנבה המתגאה עד היום במוצאו של פרס. "הם הפתיעו את כולנו בידע שלהם על שמעון פרס" (בעולם)

ליד ביתו של פרס (הקהילה היהודית בבלרוס)

נציגי הקהילה היהודית בבלרוס הגיעו היום (ד') לתפילת קדיש בבית הולדתו של שמעון פרס בכפר וישנבה במדינה. נציגי הקהילה סיפרו כי שמעון פרס מהווה מקור גאווה הגדול ביותר של תושבי הכפר שמתגאים בו כ"איש הכי גדול שיצא מהכפר בעולם".

פרס עצמו נהג להזכיר את עיירת הולדתו, שם חונך על ברכי סבו הרב צבי הערש מלצר, כשבהזדמנויות שונות נהג להתרפק על לימודי הגמרא יחד עם סביו שנרצח בשואה. הכפר שהיה בעת הולדתו של פרס כפר פולני, עבר לאחר מלחמת העולם השנייה לשליטת בלרוס.

הרב גרישה ברבוביץ', חבר הקהילה היהודית בבלרוס סיפר בראיון לאתר ynet כי "את הבוקר התחלנו בביקור במוזיאון שהוקם לכבודו של פרס, ולאחר מכן הגענו לבית ילדותו כדי לקרוא עליו קדיש. דיברנו עם התושבים המקומיים, והם הפתיעו את כולנו בידע שלהם על שמעון פרס. לא כולם ידעו שהוא נפטר הלילה, מאחר שחלקם לא מחוברים לחדשות, לטלפונים ולאינטרנט".

הרב ברבוביץ' אמר עוד כי "היה חשוב לנו לשמר את המורשת שלו גם בשביל הקהילה היהודית של בלרוס, שמתגוררת כ-15 קילומטרים משם. הקהילה היהודית מונה כיום כ-20 אלף בני אדם, וזה דבר שמחבר ומגבש. מלבד עשרות התושבים, במהלך היום גם הגיעו נבחרי ציבור מקומיים ועיתונאים, שהתעניינו בסיפורו של אחד האנשים המזוהים ביותר עבורם עם מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר