בגלל השבת: הרצוג לא יספיד את פרס

דוברת השרה מסרה כי יו"ר האופוזיציה לא יישא דברים בהלוויתו של פרס ורק יניח זר פרחים וזאת בשל מחסור בזמן והעובדה שעל פי הפרוטוקול אין לו זכות לשאת דברים (פוליטי)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
בהלוויתו של פואד בן אליעזר (מרים אלסטר, פלאש 90)

הלווייתו של שמעון פרס מושכת את גדולי המדינאים מהעולם כולו וגם סערות פוליטיות פנימיות. דוברת השרה מירי רגב שאחראית על טקס ההלוויה מתוקף תפקידה כשרת התרבות יצאה הערב בהודעת הבהרה בנוגע לסיבות מדוע יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג לא יישא דברים בטקס ההלוויה.

"על פי הפרוטוקול יו"ר האופוזציה אינו אמור לנאום בהלוויה ממלכתית" טענה הדוברת והוסיפה כי לבקשתו, האפשרות שינאם בכל זאת נבחנה, אך בשל ריבוי נואמים ואילוצי זמנים עקב כניסת השבת הדבר לא התאפשר.

"ההחלטה על הנואמים בטקס התקבלה בתאום עם המשפחה. בניגוד לפרוטוקול, מתוך רצון טוב וכבוד ליו"ר האופוזיציה השרה רגב עשתה מאמץ גדול על מנת שיניח זר כחלק מסדרי ההלוויה (ולא במסגרת זרים נוספים), על אף שיו"ר האופוזיציה אינו נכלל בהם", מסרה דוברת השרה.

בתוך כך ממשיכות לזרום הודעות הגעה מהעולם כולו לטקס ההלוויה כשהאחרון שהודיע על בואו הוא מלך ספרד פליפה השישי שיגיע יחד עם מלכת הולנד ביאטריקס קנצלרית גרמניה ועוד מבכירי היבשת הישנה.

המועמד הרפובליקני לנשיאת ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם הערב (ד') דברי הספד לזכרו של פרס: "מלניה ואני מוסרים את תנחומינו הכנים למשפחתו של שמעון פרס על מות האב, הסב והסבא-רבא", כתב טראמפ בדף הפייסבוק שלו.

טראמפ ציין עוד כי "חייו של שמעון פרס תמיד כיוונו לעבר השלום, הוא הקדיש את כישורי המנהיגות שלו לטיפוח השלום בין ישראל לשכנותיה הערביות. הוא היה המדינאי המושלם, פטריוט דגול וחבר של כל העמים שוחרי השלום בכל מקום בעולם. הוא הושיט את ידיו קדימה בשלום ובידידות, והתנהג באצילות ובחסד".

בניגוד למתחרה שלו, טראמפ לא היה בקשרים ישירים עם שמעון פרס כך שאין לו סיבה ראויה לשמה להגיע לטקס ההלוויה. בואה של קלינטון עדיין לא ברור סופית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר