דרכו האחרונה של הנשיא התשיעי

נפרדים: ארונו של שמעון פרס ז"ל הוצב ברחבת הכנסת

ארונו של נשיא המדינה התשיעי שמעון פרס ז"ל הובא הבוקר מצריפין לרחבת הכנסת שם נערך טקס קצר בהשתתפות ראש הממשלה ולאחריו נפתחה הרחבה לציבור המבקש להיפרד (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו באלול תשע"ו | 29.09.16
(צילום וידאו: עומר מירון, לע"מ - סאונד: ניר שרף, לע"מ; צילומים: הדס פרוש ותומר נויברג - פלאש 90)

ישראל מתאבלת: ארונו של הנשיא התשיעי, שמעון פרס ז"ל, הוצב הבוקר (חמישי) ברחבת הכנסת בירושלים. במהלך היום, אלפים צפויים לבוא, לחלוף לצד ארונו ולחלוק לו כבוד אחרון. ארונו הגיע בשיירה מבסיס צריפין אל הכנסת.

מהבוקר, נסגרו לתנועת רכבים כלל הצירים המובילים לרחבת הכנסת: רחטוב קפלן, זוסמן וכביש 16 המקיף את הכנסת. הצירים הללו יישארו סגורים עד צאת מסע הלוויה מחר בבוקר.

הטקס נפתח בשעה 08:45, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין. לאחר מכן הרחבה נפתחה לקהל הרחב שיבקש להיפרד מהנשיא לשעבר.

דגלי משכן הכנסת, משרדי הממשלה, המשטרה וצה"ל הורדו לחצי התורן ויישארו כך עד למוצאי השבת, כאות אבל על פטירת פרס. גם נשיא ארה"ב ברק אובמה הורה לכל מוסדות המדינה להוריד את הדגלים לחצי תורן, יצוין, כי מדובר בפעם השישית בלבד בכל תולדות ארה"ב, שמורידים את הדגלים לאחר מות מנהיג מדינה זרה.

ובינתיים נמשכות ההכנות לקראת טקס ההלוויה שיתקיים ביום שישי בבוקר בחלקת 'גדולי האומה' בהר הרצל. כשמונים מנהיגים, ראשי מדינות, ינחתו ברכבת אווירת בנתב"ג בכדי לחלוק כבוד אחרון לחברם הטוב. במהלך הלילה, 'הבית הלבן' באופן רשמי כי אובמה יגיע להשתתף בהלוויה.

בשל כמות המנהיגים שינחתו בישראל, ביחידה לאבטחת אישיים בשב"כ הורו על ביטול כל החופשות וגיוס מילואים, בכדי להשתלט על האירוע הגדול.

משטרת ישראל מבקשת מהציבור שלא להגיע ברכבים למשכן הכנסת, וכי כל הרחובות הסמוכים בקריית הממשלה נחסמו לתנועה.

המשטרה מבהירה הבוקר כי במהלך היום צפויה חסימתו לסירוגין של כביש 1 למזרח, וכן ביום שישי בבוקר, מנתב"ג לירושלים, עקב הגעה של אח"מים רבים ללוויה. ציבור הנהגים מתבקש להימנע מלנסוע בכביש מס' 1 במועדים אלה.

מוקד התנועה של משטרת ישראל יעדכן את ציבור הנהגים באשר למצב העומסים והחסימות בצירים, כך שמומלץ להיות קשובים לאמצעי התקשורת. כמו כן, מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל - 110, יעמוד לרשות האזרחים.

עקב חסימות התנועה הנדרשות וכן, נוכח הצפי להגעה של אזרחים רבים ללוויה מכל רחבי הארץ, צפויים עומסים כבדים בצירים המובילים לירושלים - כביש 1 וכביש 443, הן ביום חמישי והן בשישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר