"התנהלות הפרקליטות מדאיגה מאוד"

בית המשפט הכריע: הרב יאשיהו פינטו לא ישוחרר לביתו

לאחר שוועדת השחרורים אישרה את שחרורו של האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, החליט בית המשפט כי הרב לא יזכה לשחרור מוקדם מהכלא • פרקליטי הרב: "הצעד הבא שלנו הוא ערעור לעליון" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו לא יזכה לשחרור מוקדם מהכלא - כך קבע היום (חמישי) בית המשפט המחוזי בלוד שהחליט לקבל את ערעור הפרקליטות נגד החלטת ועדת השחרורים.

בהחלטתו, קבע בית המשפט כי הרב פינטו ירצה את מלוא גזר הדין שהושת עליו - 12 חודשי מאסר.

עורך הדין אבי חימי, המייצג את הרב פינטו, מסר בתגובה: "אנחנו מצווים לקבל את החלטת בית המשפט בין אם היא טובה ובין רעה בהכנעה וכבוד רב וכך אנו נוהגים. עם זאת, התנהלות הפרקליטות בפרשה מדאיגה מאוד. עיקר יהבם הם שמו על הטיעון שמתן שוחד זוהי עבירה חמורה, ואך לפני שבועיים שדובר על עניינו של השופט בדימוס דן כהן שקיבל שוחד בהיקפים ענקיים, הם הסכימו לשחרורו".

עורכת הדין רותם טובול, מצוות ההגנה של הרב פינטו, מסרה בתגובה כי "היום למדנו שיש דין אחד לרב פינטו ודין שני לאסירים אחרים. ההחלטה עצמה ניתנה שהיא חורגת ממתחם הסבירות. בית המשפט התעלם מהנימוקים הרבים שניתנו ע"י ועדת השחרורים. עצוב לנו שהחלטה כזו ניתנה בניגוד לכל הקביעות שהיו בעבר בבית משפט ובוועדות. הצעד הבא שלנו הוא ערעור לעליון".

הרב פינטו החל לרצות בחודש פברואר את עונש המאסר שהוטל עליו, שעמד על שנה אחת, בגין מתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה ז"ל. הוא הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון.

בשבוע שעבר החליטה ועדת השחרורים לקצר שליש מעונשו של הרב פינטו בשל מצבו הרפואי. שחרורו של הרב הותנה בכך שיקבל את כל התנאים וישתלב במה שיידרש ממנו.

המדינה התנגדה להחלטת ועדת השחרורים וטענה בעתירה שהגישה ביום שישי האחרון כי הוועדה שגתה כשקבעה שהרב פינטו עמד בנטל ההוכחה הנדרש לשחרור מוקדם, זאת לצד הערכת משטרת ישראל ביחס למשמעות המידע של הרב והשלכתו על מסוכנותו העתידית.

ביום שני השבוע דן בית המשפט בערעור שהגישה פרקליטות המדינה נגד החלטת ועדת השחרורים על שחרורו המוקדם של הרב פינטו, בטרם ישלים את שנת המאסר שנגזרה עליו, והיום הכריע בית המשפט כי הרב יישאר מאחורי סורג ובריח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר