תפנית ערבית

אבו מאזן ישתתף בהלוויית שמעון פרס ז"ל

לאחר שבמשך יותר מיממה, מאז פטירתו של שמעון פרס ז"ל, אף מנהיג ערבי לא הודיע על כוונתו להשתתף בהלוויה מחר, בצהריים פנתה לשכת אבו מאזן בבקשה להשתתף עם משלחת (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אבו מאזן עם פרס (צילום: Mark Neyman/GPO/FLASH90)

לאחר שבמשך יותר מיממה, מאז פטירתו של הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל, אף מנהיג ערבי לא הודיע על כוונתו להשתתף בהלוויה מחר, בצהריים (חמישי) חלה תפנית.

לשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פנתה למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, בבקשה לתאם את השתתפות אבו מאזן בהלוויה.

בלשכה ציינו כי המשלחת שתמנה ארבעה בכירים נוספים. מלבד אבו מאזן, צפויים להגיע גם סאיב עריקאת, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף וראש צוות המשא ומתן הפלסטיני; ראש המודיעין הכללי מאג'ד פרג' והשר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין א-שייח.

יצוין כי גם סגן ראש ממשלת ירדן ושר החוץ המצרי יגיעו.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא "אישר את בקשתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להשתתף בהלווייתו של הנשיא לשעבר, שמעון פרס".

פניית הרשות הפלסטינית מגיעה שעות ספורות לאחר שהרשימה הערבית המשותפת הודיעה כי לא תבוא להשתתף בהלווית הנשיא וראש הממשלה לשעבר פרס.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר הבוקר בריאיון לירון דקל ועמית סגל בגלי צה"ל, כי "אני לא יכול לשכוח את פרס שהקים את ההתנחלויות, ואני לא יכול לחשוב על הסיטואציה הקשה כמו בתקופת ענבי זעם. אני אביע את דעתי כמו שאני רוצה להביע, אני לא שותף להיסטוריה".

עודה טען כי "אני לא יכול לסלוח על שנת 1949, על הכור הגרעיני. הוא המיט אסון על העם שלי, אני לא יכול להיות שותף לכך, במיוחד כאשר הוא היה נשיא מדינה ולא ביקר את ראש הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר