"אבא, למה אמא לא אוהבת את התינוק החדש?"

"ניגשתי לחדר השינה. היא ישנה שינה עמוקה כשלצידה קופסה ריקה של תרופות, עמדתי להתעלף! הבנתי שכנראה משהו גרוע עומד לקרות". סיפורה של משפחה אחת מתוך רבות שניצלו בזכות "בית חם" (תוכן שיווקי)

אילוסטרציה (יח"צ)

שעת ליל מאוחרת, על הקו אחד מגדולי רבני ירושלים. הוא פונה אליי ישירות וללא מילה מיותרת: "הרגע יצא מפה אברך שאשתו אחרי לידה. היא עשתה היום משהו חריג ביותר. אתה מבין? תעשה לי טובה אישית ותפגוש אותו... זה ממש פיקוח נפש... מי יודע מה יהיה עד מחר..."

נפגשנו עוד באותו לילה. מולי אברך משי עיניו טרוטות מחוסר שינה ודמעות. הוא החל לתאר לי את מה שעבר באותו יום. "הגעתי הביתה בצהריים, התינוק שנולד לנו צורח, צורח... ניגשתי אליו, כולו מזיע. הבנתי שכנראה הוא בוכה כבר המון זמן... הרמתי אותו וניגשתי לחדר השינה. היא ישנה שינה עמוקה כשלצידה קופסה ריקה של תרופות, עמדתי להתעלף! הבנתי שכנראה משהו גרוע עומד לקרות. מסרתי את התינוק לשכנים והזמנתי אמבולנס, עכשיו היא מאושפזת אחרי שטיפת קיבה במחלקה סגורה..."

"תעזור לי!", הוא התייפח בבכי... "מה יהיה עם הבית שלי, מה יהיה עם הילדים הקטנים... הכל קורס ומתרסק. תעזור לי".

אחרי כמה דקות של שקט הוא שוב מתייפח, אתה יודע מה הבן שלי הקטן שאל אותי הבוקר? "למה אמא לא אוהבת את התינוק שנולד לנו, למה אמא כל הזמן בוכה". הוא מתייפח, ילד בן חמש! תראה איך הוא מבין מה קורה.. מה עושים? מה עושים? הוא חפן את פניו בייאוש.

לפנות בוקר נפרדנו, כשהוא רואה אור בקצה המנהרה - הוא קיבל הדרכה כיצד לטפל במכלול הסוגיות שמצב של דכאון אחר לידה מביא איתו. הוא קיבל הקלה וביטחון שבע"ה הכל יסתדר. הוא שמע ממני על עשרות אלפי נשים במצבה של אשתו שאחרי טיפול בבית חם, התאוששו וחזרו להיות שמחות, מתפקדות ורעיות למופת. הוא "התעורר" לבוקר חדש מלא תקווה ואמונה שהמצב ישתנה.

כיום, אשתו שהייתה תלויה בין שמים וארץ חזרה לתפקד בבית, חזרה לעבוד ולפרנס ובעיקר חזרה לתפקידה העיקרי - להיות אמא לילדיה הרכים שכל כך צריכים אותה.

מקרה זה הוא אחד מתוך עשרות אלפי מקרים ש"בית חם" מלווה במהלך השנה. המציאות הקשה השוררת בבתים בהם ישנו בן משפחה החולה במחלת נפש, אינה מוכרת להמון העם. אך אנו המובילים את תחום הטיפול בבריאות הנפש, חיים את המצב הבלתי אפשרי של מאות אלפי ילדים ששואלים את אבא "למה אמא בוכה? למה אמא לא מטפלת בתינוק? למה אין אוכל בבית? למה אין כביסה נקיה ללבוש?

התשובה נמצאת אצל כולנו. בתרומה של 180 ש"ח אנו יכולים להציל עוד בית. עוד מקרה. באו נתרום כולנו, כי אי אפשר להשאיר ילד בן חמש עם שאלה כל כך קשה ולא להיענות לבקשתו.

עמותת בית חם נבדקה באופן יסודי על ידי כיכר השבת והצטרפה לנבחרת העמותות המיוחדת לאחר שנמצאה אמינה עם פרסום מסמכי שקיפות מסודרים לכל פעולות העמותה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר