בזמן ששמעתם שופר

חשיכה בירדן, שוד בפריז: סיכום חדשות החג

בפריז נשדדו תכשיטים בשווי מיליוני דולרים על ידי אלמונים שהתחפשו לשוטרים. בירדן מאות כיבו את החשמל כמחאה נגד הסכם הגז. וגם הבחירות בארה"ב מספקות כותרות (החדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק ומתוך ynet)

• מייסד ויקיליקס יחולל טלטלה בבחירות בארה"ב? מייסד אתר ההדלפות וויקיליקס ג'וליאן אסאנג' הודיע במהלך ראש השנה כי בכוונתו לפרסם קודם הבחירות לבית הלבן מידע "משמעותי", כהגדרתו, על המירוץ לנשיאות. בשידור וידאו מלונדון אמר אסאנג': "זה יקרה בשבועות הקרובים, עוד לפני הבחירות ב-8 בנובמבר".

עוד בנוגע לבחירות בארה"ב: רשת פוקס דיווחה כי ה-FBI אישר להשמיד מחשבים ניידים של יועצות בכירות של קלינטון, זאת במסגרת עסקאות שנסגרו מולן בפרשת המיילים של המועמדת הדמוקרטית. קלינטון רשמה במהלך החג הישג משמעותי - הודעת תמיכה בה מלברון ג'ימס, כוכב כדורסל ודמות משפיעה באוהיו.

• ובינתיים, המתיחות בין ארה"ב ורוסיה מגיעה לשיא: גורמים אמריקנים טענו במהלך ראש השנה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיגר לדמשק מערכת להגנה מפני טילים, בעלת טווח של כ-240 קילומטרים. הרקע לכך הן ההתבטאויות האחרונות של גורמים בוושינגטון על האפשרות לתקוף אינטרסים של סוריה ורוסיה.

במקביל, הוקפאו השיחות בין ארה"ב ורוסיה בנוגע להפסקת האש בסוריה, זאת לאחר שפוטין ביטל יישום הסכם גרעיני בין המעצמות בעקבות "פעולות לא ידידותיות" מצד ארצות הברית, לטענתו. בארה"ב אמרו מנגד כי "הסבלנות של כולם לרוסיה נגמרה".

• כיבוי אורות בירדן - נגד נובל אנרג'י: אלפי אזרחים ירדנים מחו במהלך החג נגד עסקת ייצוא הגז הטבעי בין ישראל וירדן. במסגרת המחאה, רבים החשיכו את ביתם למשך שעה קלה. בכיר ירדני אמר במהלך ראש השנה כי "אין כאן עניין פוליטי, העסקה כלל לא עם ישראל אלא עם נובל אנרג'י".

• בהונגריה הצביעו 95% ממשתתפי משאל העם נגד תוכנית האיחוד האירופי לתחייב את המדינה לקלוט מהגרים. אלא, שמאחר ושיעור ההשתתפות במשאל היה פחות מ-50 אחוזים, לא יהיה לו תוקף משפטי. מי שדווקא צידדו בקליטת מהגרים ונגל המשאל, היו יהודים שאמרו כי "היטלר אמר את אותם דברים".

• בפריז נשדדו תכשיטים בשווי של 16 וחצי מיליון דולרים מאישה. השודדים, שהיו מחופשים לשוטרים, גנבו את התכשיטים מהאישה מחדר מלון בו שהתה. המשטרה חוקרת את המקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר