"מפיצים מידע כוזב בחג"

דיווח: "בחסות ראש השנה - התקדמות במגעים עם הרצוג"

על פי הדיווח בחדשות 10, המחנה הציוני והליכוד השיגו התקדמות משמעותית במגעים בחסות החג. הפרטים: רגב תעבור למודיעין, הרצוג יקבל את החוץ. הרצוג: "התפללתי בחג, מידע כוזב" (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

האם בחסות החג נערכו מגעים קדחתניים על מנת להקים ממשלת אחדות ולצירוף המחנה הציוני לממשלה? על פי הדיווח בחדשות 10, הצדדים השיגו בחסות החג התקדמות משמעותית, ונדמה כי הכל עומד על סף סגירה לקראת הרחבת הממשלה.

על פי הפרסום, מפלגת המחנה הציוני תקבל שמונה תיקים בממשלה, בהם תיק החוץ שיעבור כנראה ליו"ר המפלגה יצחק הרצוג. בנוסף תקבל המחנה הציוני על פי אותו מתווה את תיק התרבות והספורט כשהשרה מירי רגב המכהנת כיום בתפקיד תקבל בתמורה את תיק המודיעין בו מכהן כעת שר התחבורה ישראל כץ. בנוסף, צפויה רגב להיות חלק מהקבינט המדיני-בטחוני.

עוד דווח כי באשר לדרישת המחנה הציוני להתקדמות מדינית, הוחלט על מאמץ לכנס ועידה אזורית שתדון במו"מ בין ישראל לפלסטינים.

יו''ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג הכחיש את המגעים וציין כי התפלל היום 4 שעות בבית הכנסת; "אני מצר על כך שיש גורמים שגם במהלך החג מפיצים מידע כוזב".

ח"כ אראל מרגלית אמר בעקבות הדיווח: "הניסיון של ראש הממשלה לפרק את מפלגת העבודה לא יצלח. בכוונתי למנוע את הכניסה לממשלת נתניהו כפי שהיה גם בניסיון הקודם. אם לא נדע להיות אלטרנטיבה גם עשרה מנדטים בסקרים יהיו חלום רחוק".

לדבריו: "אנו נרכז את כל הכוחות שלא התייאשו כדי להביא להחלפת נתניהו וחלילה לא כדי להצטרף אליו".

ח"כ עמיר פרץ אמר בתגובה: "הגיע הזמן להבהיר לביבי כי מול 8 כסאות למחנה הציוני ישנן 8 סיבות מהותיות להגיד לו לא: 1. כי ביבי הוא הבעיה ולא הפיתרון. 2. כי ראש ממשלה אמיץ לא מתנה מהלכים היסטוריים בכך שנחזיק לו את היד. קודם שיתייצב בפני העם ויציג את תוכניתו, אחרת נמצא עצמנו שותפים למהלך היסטרי ולא היסטורי. כך או כך אנו נגבה מהלכים מדיניים וחברתיים גם מהאופוזיציה. 3. כי ביבי נשאר אבי הקפיטליזם הקיצוני שיצר את הפערים במדינת ישראל. המדיניות של ביבי הולידה דור שלם של עובדים עניים".

פרץ הוסיף ופירט: "4. כי ביבי הוא אביר הפלגנות ואין לו כוונה לחדול משיטת הפחד ומשול. זו תעודת הביטוח להשרדותו והוא ישלוף אותה בכל פעם מחדש. 5. כי רוב הציבור והרוב המוחלט של תומכי המחנה הציוני מתנגד לממשלת אחדות. זאת משום שממשלות אחדות הופכות לממשלות שיתוק. 6. כי היחלשות המחנה הציוני בדעת הקהל בחודשים האחרונים נובעת, בראש ובראשונה, מהספינים שביבי ואנשיו עושים על גבינו ומשווקים מו״מ שלא נגמר. 7. כי אופוזיציה היא איננה מטרה לכשעצמה, אבל זו ההזדמנות להציב אלטרנטיבה אמיתית לימין הקיצוני בראשות נתניהו. 8. כי דווקא לחלק גדול ממצביעי הליכוד נמאס מהאמירה הדיקטטורית שאין תחליף לביבי. הם בשלים למהפך היסטורי. אני חי איתם, אני מרגיש את הפריפריה החברתית ואנחנו יכולים וצריכים להיות להם לבית פוליטי חם ומלא תקווה".

לדברי פרץ: "‏אני לא רוצה להיות בממשלה של ביבי. ‏אני רוצה לבנות אלטרנטיבה שתיגע בלב של הבוחרים שלו. ‏⁧‫אנחנו צריכים לנצח את נתניהו‬⁩ - לא להצטרף אליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר