גוגל הכריזה על פיקסל: סמארטפון עם מצלמה עוצמתית

גוגל הציגה באירוע בסן פרנסיסקו את מכשיר הפיקסל, שיהיה הראשון שיכלול בתוכו את העוזרת החדשה של החברה. לסמארטפון מצלמה שקיבלה את הציון הגבוה ביותר מצוות בדיקה אובייקטיבי. בגוגל הציגו גם משקפי מציאות מדומה וחידושים בבית החכם

(יח"צ, גוגל)

כחודש לאחר שאפל הכריזה על המוצרים החדשים שלה בסן פרנסיסקו, מתייצבת ענקית טכנולוגיה באותה עיר בארצות-הברית כדי להכריז על המוצרים החדשים שלה - ביניהם סמארטפון חדש, הראשון שמיוצר בגוגל מבפנים ומבחוץ, שמחירו יהיה החל מ-650 דולר בארצות-הברית. באירוע עקצו אנשי גוגל לא פעם את אפל. לא ברור מתי יגיע המכשיר לארץ ומה יהיה מחירו.

גוגל הציגה את מכשיר הפיקסל, שיהיה הראשון שיכלול בתוכו את העוזרת החדשה של גוגל. המכשיר הקטן מבין השניים נקרא Pixel והוא יגיע עם מסך בגודל 5 אינץ' ברזולוציית FHD, עם ערכת השבבים סנאפדרגון 821 מבית קוואלקום וזכרון עבודה של 4GB. גם למכשיר זה לא תהיה הרחבה של כרטיסי זיכרון.

מערך הצילום יכלול מצלמה ראשית באיכות 12MP ואילו מצלמת הסלפי תהיה באיכות 8MP. הסוללה תהיה בקיבולת של 2770mAh ושקע הטעינה יהיה מסוג USB-C. המצלמה קיבלה ציון 89 - הציון הגבוה ביותר שצוות DXO Mark נתן אי פעם למצלמה של סמארטפון. המצלמה מצוידת במנגנון HDR Plus שמעניק ניהול צבעים ותאורה מדויק לתמונות.

בנוסף מעניקה גוגל לרוכשי פיקסל נפח אחסון ללא הגבלה לתמונות והווידאו יישמר באיכות המקורית שצולמה במכשיר, כולל וידאו באיכות 4K. העדכונים במכשיר הפיקסל יתנהלו באופן אוטומטי ברקע וכאשר המכשיר יכובה ויודלק בפעם הבאה, העדכון יותקן. המכשיר יציג אפליקציה חדשה שתעזור להעביר את כל החומר מכל מכשיר אחר, כולל אייפון בצורה קלה ויעילה.

המכשיר הבכיר מבין השניים נקרא Pixel XL והמפרט הטכני שלו יהיה זהה לחלוטין לדגם הרגיל מלבד גודל המסך שיהיה 5.5 אינץ' ואילו רזולוציית המסך תהיה Quad HD (2K).

לאורך כל הצגת המכשיר לא חסכו בגוגל עקיצות כלפי חברת אפל, כמו למשל בעובי המצלמה, בצבעי המכשיר ובעיקר בקיומו של שקע האוזניות.

עוזרת אישית

הסמארטפונים לא היו ההכרזה הראשונה. האירוע התחיל בהתגייסות של כוכבי הסדרה "סיליקון ואלי" לקטע פתיחה בהומור האופייני לסדרה על עמק הטכנולוגיה של ארצות-הברית. מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, דיבר בפתיחת האירוע על המעבר לאינטליגנציה מלאכותית, והציג את האבולוציה שהעוזרת של גוגל עוברת. העוזרת האישית של גוגל תעזור למשתמשים גם במחשב וגם בסמארטפון. המערכת משלבת בתוכה מערכות חדשות לגמרי של זיהוי קולי, זיהוי תמונה, מערכת תרגום מתקדמת ועוד.

"החזון שלנו הוא לבנות גוגל אישי לכל אחד ואחת מאיתנו ואנחנו עובדים על זה כבר זמן רב", אמר פיצ'אי. היום אנחנו מביאים את זה ללקוחות שלנו". בכיר בחברה הוסיף: "העוזרת החדשה של גוגל תהיה אתכם בסמארטפון וגם תהיה אתכם בבית, השילוב הנכון כמובן יהיה בין חומרה ותוכנה כשאינטליגנציה מלאכותית נמצאת בתווך. אנחנו מציגים מוצרים כשהעוזרת של גוגל מוטמעת בתוכם".

במהלך האירוע הדגים בכיר בגוגל כיצד עובדת העוזרת האישית. הוא שאל כמה זמן ייקח להגיע למקום מסוים ולאחר מכן הזמין לו מקום במסעדה.

גוגל הציגה גם משקפי VR חדשים בשם Daydream View שמגיעים עשויים מחומרים נוחים ונעימים, קלי משקל ונוחים להתאמה. המשקפיים מגיעים עם שלט קטן ונוח שיישאר בתוך המשקפיים בגמר השימוש. הם יגיעו בשלושה צבעים, אפור, לבן ואדום.

ביחד עם המשקפיים יושקו כמה כותרי משחק מיוחדים למציאות מדומה ובנוסף תוכן רב מספקיות תוכן כמו נטפליקס, הולו ועוד.

בנוסף יוטמעו סיורים וירטואלים בעשרות אתרי תיירות פופולארים בעולם כשאתם נמצאים בשורה הראשונה והטובה ביותר. גם אפליקציית יוטיוב הותאמה במיוחד למשקפי ה-VR. מחיר המשקפיים יהיה 79 דולר.

גוגל לבית החכם

גוגל מתכוננת לבית החכם ומציגה את הראוטר החכם שלהם, Google WiFi, שימכר במחיר של 130 דולר ליחידה בודדת או 300 דולר למערכת של שלושה ראוטרים שיעניקו כיסוי מלא ויעיל של כל הבית לאינטרנט.

מוצר נוסף שעובר שדרוג הוא הסטרימר של גוגל, כרומקאסט, שמקבל תמיכה בשידור 4K עם שדרוגים רבים בנושא החומרה והתמיכה במכשירים נוספים. המכשיר יהיה זמין בנובמבר במחיר של 69 דולר.

גוגל משיקה מערכת בית חכם הנקראת Google Home, רכיב משולב רמקול איכותי ומיקרופון שמסוגל לכנס את כל המוזיקה שיש בבית מהסמארטפון שלנו, מהכרומקאסט ומהטאבלטים.

המכשיר יכול גם לנגן מוזיקה מספקים מקוונים כמו פנדורה, יוטיוב, ספוטיפיי וכמובן מגוגל פליי מוסיקה. המכשיר גם יכול לעזור במקרה שאנחנו לא זוכרים את שם השיר והוא מסוגל להסתפק באזכור כלשהו מהרקע של השיר. במכשיר מוטמע כמובן העוזר החדש של גוגל וכך גם ניתן לבקש ממנו כל דבר שאנחנו רוצים לשמוע כמו פודקאסטים או שידורי רדיו אינטרנטים. המכשיר גם יכול לספק מידע רלוונטי מגוגל, ויקיפדיה ועוד. המכשיר גם מחובר לגוגל מפות כך שאם יש נסיעה מתוכננת, המכשיר יוכל להמליץ על זמן יציאה ונתיב נסיעה מומלץ.

המכשיר יוכל לתת סקירת בוקר קצרה, המבוססת על מידע מהסמאטרפון - עם תכנון הנסיעה למשרד, עדכונים לגבי מזג האוויר הצפוי, וכמובן דברים שמתוכננים ביומן הפרטי שלנו.

כמו כן, המכשיר כמובן יוכל לשלוט גם במוצרי בית חכם בהפעל קולית כמו הדלקה של התאורה בבית, מכשירי חשמל, אזעקה ועוד. הדבר נעשה בשיתוף עם רוב יצרני מוצרי הבית החכם הקיימים בשוק.

המכשיר יוכל לעבוד לבד או בתיאום עם עוד כמה מכשירי גוגל הום ביחד, עם אפשרות ליצור קבוצות שיקבלו את המידע הספציפי ביחד. מחירו של המכשיר יהיה 129 דולר ואיתו יקבל הרוכש מנוי ליוטיוב רד לחצי שנה חינם. הוא יושק ב-4 בנובמבר. המכשיר יגיע עם בסיס מתחלף כדי להתאים צבעים שונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר