שנה טובה

מנהיגי העולם בירכו את העם היהודי

נשיא רוסיה שיגר מכתב ברכה ליהודי רוסיה בו איחל להם "אושר והצלחה בשנה החדשה". נשיא ארה"ב הזכיר את ביקורו בכותל ושזה ראש השנה האחרון שלו בבית הלבן (בעולם)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
נשיא רוסיה פוטין ונשיא ארה"ב אובמה (צילומים: חיים צח ואמיל סלמן - לע"מ, פלאש 90)

מנהיגי העולם ניצלו את ראש השנה כדי להעביר מסרים של ידידות עם הקהילה היהודית ועם מדינת ישראל. כמדי שנה, שיגר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לקראת השנה החדשה, איגרת ברכה ליהודי רוסיה באמצעות הרב הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר.

המכתב הופץ בכל אמצעי התקשורת ברוסיה, ופורסם בכל הקהילות היהודיות במדינה. המכתב הוקרא שעה קלה לפני כניסת החג, באירוע פתיחת השנה החדשה, שנערך בהיכל בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, בראשות רבה של רוסיה הרב לאזאר, ובהשתתפותם של אלפי מתפללים.

"ליהודי רוסיה!

ברכותיי מכל הלב, לרגל אחד מהחגים הגדולים בלוח השנה היהודי - ראש השנה.

הברכה של פוטין

בימים האלה נהוג לערוך חשבון נפש על מעשינו בשנה שחלפה, ולהכין תוכניות לעתיד. שנה חדשה נותנת לכל אחד כוחות ואפשרויות, כדי להפוך לאדם טוב יותר, ללכת בדרך הטוב, החסד והצדק.

טוב לראות, שהארגונים היהודיים של רוסיה, עושים כל-כך הרבה לשימור מנהגים דתיים ומסורתיים, מחנכים את היהודים לכבד את מורשת האבות שהיא יקרת ערך. ובוודאי כבוד גדול מגיע להם על עבודתם הגדולה והחשובה בפיתוח שלום ורעות בחברה, במלחמה נגד כל גילויי אנטישמיות ושנאת הזרים, וביישום פרויקטים גדולים בתחומי החינוך והחסד.

באיחולי אושר והצלחה בשנה החדשה

ולדימיר פוטין".

הרב לאזר עם פוטין

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בירך אף הוא את היהודים ואת אזרחי ישראל בשנה טובה. בברכה מצולמת שהועלתה באתר הבית הלבן, אובמה פתח בעברית בברכת "שנה טובה" ואמר כי שנה חדשה היא הזדמנות להתחיל מחדש.

הברכה של נשיא ארה"ב ברק אובמה

"זה הזמן להחליט להיות טובים יותר - לעשות את העולם למקום טוב יותר, מקום של שלום", אמר אובמה, "זה ראש השנה האחרון שלי בבית הלבן, ואני נזכר בין השאר בהזדמנויות שניתנו לי לנאום בבתי כנסת כאן בארה"ב, ולטמון פתק בכותל המערבי". הנשיא האמריקאי הזכיר גם את הענקת מדליית החירות האמריקאית לנשיא שמעון פרס.

"השגנו הרבה בשבע וחצי השנים האחרונות, אך יש עוד עבודה רבה. אני ומשפחתי מאחלים לכם שנה מתוקה של תקווה, בריאות ואושר", דברי ברק אובמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר