גידול של 7% במספר המשתמשים בתחבורה ציבורית

משרד התחבורה מדווח על גידול משמעותי של 7% במספר המשתמשים בתחבורה ציבורית החל מתחילת שנת 2016. הסיבה לטענת המשרד הרפורמה במחירי הנסיעות (תח"צ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(יוסי זליגר, פלאש90/מעריב)

משרד התחבורה מדווח הבוקר (ד') על גידול של כ-7% בהיקף השימוש בתחבורה ציבורית. לפי נתוני הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עולה כי בין ינואר לאוגוסט נרשמו 487 מיליון נסיעות בכלל קווי האוטובוסים (גידול של כ-6.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד) ועוד כ-41 מיליון נסיעות ברכבת ישראל (גידול של 15.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד).

בחינת הנתונים לחודש אוגוסט בלבד מעלה כ-62 מיליון נסיעות בקווי האוטובוסים (גידול של 9.5% לעומת אוגוסט 2015) וכ-6 מיליון נסיעות ברכבת (גידול של כ-17% לעומת היקף השימוש באוגוסט שנה שעברה).

במשרד התחבורה מתהדרים שהגידול בהיקף הנסיעות יחסוך למשק מאות מיליוני שקלים בשנה ומצטטים את דו"ח ועדת טרכטנברג מ-2011 שם נטען לטענתם שכל אחוז גידול בנוסעים בתחבורה הציבורית, חוסך למשק כ-400 מיליון שקל. ההסבר לגידול בהיקף השימוש לדברי משרד נובע מהרפורמה בתעריפי הנסיעה מינואר האחרון, מהלך שהוזיל את תעריפי הנסיעה בכל הארץ כמו גם השיפור הטכנולוגי ורמת השירות.

על פי הפרשנות ב'כלכליסט' מי שיכול להתעודד מהנתונים היא חברת רכבת ישראל, שמבחינתה הגידול במספר הנסיעות עשוי להצביע על גידול צפוי בהכנסות החברה לרבעון השלישי של 2016 או לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, כאשר בשלב זה רכבת ישראל לא דיווחה על כך לבורסה. יצוין שרק לפני מספר ימים הוכרז בחברה סכסוך עבודה שעלול לעכב את פתיחת "מסילת העמק" החדשה כבר מה-13 לחודש, זאת כפי שדווח ב'כיכר השבת' בשל מחלוקת על תנאי ההעסקה של שלושה עובדים שהועברו למרכז החדש של הרכבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר