ממתק לשבת

שבת שובה • וורט מיוחד מאת הרב נחמיה וילהלם

מידי שבוע, הרב נחמיה וילהלם, שליח חב"ד בעיר בנגקוק, תאילנד, מגיש וורט על הפרשה בלשון קלה ומרתקת, שתוכלו להעביר בעצמכם בשולחן השבת. צפו (פרשת שבוע, יהדות)

(צילום: באדיבות בית חב"ד בנגקוק)

מסופר על חסיד מבוגר מרוסיה שזכה לצאת את גבולות מסך הברזל במהלך שנות הקומוניזם, כשהגיע לארץ הזדרז לבדוק את התפילין, שם ברוסיה אף פעם לא היתה לו הזדמנות לעשות את זה.

כשהסופר פתח את התפילין, גילה שהם היו פסולות מלכתחילה, זאת אומרת שהבנאדם לא הניח אף פעם תפילין כשרות, הוא היסס איך לספר את זה לחסיד ובכל זאת פנה אליו ואמר לו "אתה חייב לקנות תפילין חדשות התפילין שלך פסולות", לתדהמת הסופר, החסיד התחיל לרקוד בשמחה עצומה... הסופר ההמום, שאל אותו: "מה משמח אותך בדיוק?" ענה לו החסיד: "אני שמח שמחר סוף סוף אזכה להניח תפילין כשרות!.

השבת הקרובה נקראת "שבת תשובה", הרבי מליובאוויטש מדגיש שבשבת זו יש שני קווים שלכאורה סותרים האחד את השני, מצד אחד זו שבת תשובה אחד מעשרת ימי תשובה ותשובה בדרך כלל נעשית מתוך התבוננות בדברים הלא טובים שעשיתי ואני מצטער עליהם מה שגורם לאדם לא להיות שמח, ומצד שני שבת זה יום של שמחה ומצווה עלינו להתענג ולשמוח, אם כן שבת ותשובה נראים כשני דברים שסותרים אחד את השני?

שבת תשובה מאחדת את שני הניגודים ומלמדת אותנו לחיים, אדם צריך לדעת מצד אחד להיות באמת במצב של תשובה ומצד שני לעשות את התשובה דווקא מתוך שמחה, משתי סיבות, ראשית כי התשובה היא מצווה וכל מצווה צריכה להיעשות בשמחה כמו שנאמר "עבדו את השם בשמחה" ושנית עצם הידיעה שהוא פותח דף חדש ומעכשיו יוכל לעשות את הדברים בצורה יותר טובה ויתקרב לאביו שבשמיים אמורה למלא אותו בשמחה.

יהי רצון שננצל את הימים המיוחדים האלו לתשובה מתוך שמחה, להחלטות טובות לשנה שתהיה הרבה יותר טובה, ובע"ה משמיים יזכו אותנו שהשנה החדשה תהיה שנה עם כל הסיבות להיות בשמחה מדברים טובים, ושבקרוב נזכה לשמחה הגדולה של הגאולה השלימה בקרוב ממש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר