סערת הפייטנית בירושלים

הדרת נשים? על חזן חזנית או חזנה / דעה

כל אידיוט אקטיבסטי חברתי ואמיץ יודע שמאז ומתמיד כל בית כנסת במגרב שכיבד את עצמו העסיק פייטנית מקצועית שפייטה "אדון הסליחות" במקאם חיג'אז לקהל הנרגש (דעות)

חיים גרילק | כיכר השבת |
אילוסטרציה (הדס פרוש, פלאש90)

האמת, לא מאוד אכפת לי תגובתה של עיריית ירושלים לזעקות השבר של מאות אלפי התושבת האחת משכונת גילה, אודות אירוע סליחות שמי ישמע, ואני מצטט:

"כשראיתי את הפרסום והתעמקתי בתוכן, חשכו עיני. באירוע יש תזמורת גדולה ובה רק גברים מקהלה חרדית- כמובן, רק בנים. שלושה פייטנים ומנחה, נחשו מאיזה מין. סה"כ עשרות אנשים שיעלו לבמה, ביניהם אין אף לא אשה אחת",

בעקבותיה החליטה העירה כצפוי לנקוט עמדה אמיצה ומתבקשת ביותר, לזרוק את הנודניקית התורנית לכל הרוחות.
סתם, נו ברור, לצרף גם פייטנית לאירוע הסליחות כמובן.

פייטנית. כי מה יותר קלאסי מפייטנית לאירוע סליחות מזרחי מסורתי.

הן כל אידיוט אקטיבסט חברתי ואמיץ יודע שמאז ומתמיד לא היה במגרב בית כנסת אחד המכבד את עצמו שלא העסיק פייטנית מקצועית שהייתה מרביצה כל אשמורת בוקר את "אדון הסליחות" במקאם חיג'אז לקהל הנרגש (מזרחים, אל תרביצו לי על עניין המקאם, לא מבין בזה כלום. אבל גם העירייה לא, תכלס).

אך כאמור לא מאוד אכפת לי.

רק דבר אחד כן אכפת לי. אכפת לי מאוד מאוד לדעת, מתי האירוע הקרוב של פסטיבל הבירה או רוק בכיכר-כי חם, או שוברים גיטרות בפארק, יען כי אני בהחלט הולך לממש את חובתי האקטיבסטית אזרחית חברתית אמיצה ולסנג'ר לכם את האם אמא (או האב אבא) של האירוע.

במילים אחרות, מקווה שאתם שם בעירייה סבבה עם חזן חסידי עבדקן ששר בפלצט את "טיהר רבי ישמעאל עצמו" של זבולון קוורטין.

יודעים מה? אהיה לארג' איתכם. אין לה בעיה אפילו שזו תהיה חזנית או חזנה או שאיך שבא לכם לקרוא לה. גם על הסולם המדויק של הקטע אני די פתוח לדיון.

אבל באמת שחסר לכם אם לא יוקדש שם פרק חזנות קלאסי שכזה לטובת חובבי מוזיקה יהודית שורשית משתפכת.
אתם שם בעירייה לא תלמדו אותנו אחרי אלפיים שנות שטייטעל, פוגרומים וגפילטע פיש מה זה רוק ומה זה פסטיבל. ירקו עלינו ושברו עלינו כבר מספיק דברים בחיים.

כי אחרת, אתם יודעים, אאלץ לעשות מה שנדרש אדם תרבותי, אקטיבסטי אמיץ וכו' לעשות לנוכח נקודות שפל שכאלה.
נו מה, להיישיר מביט חברתי, אמיץ וכו', להעלות בפייסבוק פוסט מייבב סוחט לייקים עד כלות הנפש, ולזעוק מתהומות לבי את המילה המפחידה ההיא. תתכוננו כי זה מיד בא.

הדרה!!! בוווואאאהה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר