הותר לפרסום

סוכל פיגוע בחסות חיזבאללה באזור הצפון

שישה תושבי רג'ר, מואשמים בעבירות ביטחוניות חמורות לאחר שקיבלו מטעני חבלה מחיזבאללה. תכניתם כשלה משום שהנאשם המרכזי שכח היכן הניח את המטענים (צבא וביטחון)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
החשודים היום בבית המשפט (עידו ארז, ynet)

משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי סיכלו פיגוע טרור בצפון הארץ לאחר שחשפו תשתית ששימשה כנתיב הברחה של סמים ואמצעי לחימה מגבול לבנון לשטח ישראל.

תחילתה של החקירה בסוף חודש יולי לאחר שחקלאי מצא בשטח פתוח למרעה בצדו המערבי של כביש 90 סמוך לעיר מטולה תיק ובו 2 מטעני חבלה.

בדיקת מטעני החבלה ע"י חבלני המשטרה ושירות הביטחון הכללי העלתה כי מקורם של המטענים הוא מעבר לגבול ומצביעים על מעורבות של חיזבאלה בהחדרתם לתחומי המדינה.

חקירה מאומצת של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי חשפה כי המטענים הוברחו משטח לבנון לתחומי שטח מדינת ישראל ע"י מספר חשודים בני משפחה מהכפר עג'ר אשר הסתייעו בבן משפחה נוסף ששימש כאיש קשר בלבנון מול גורמי חיזבאללה.

עם התקדמות החקירה לפני כחודש נעצרו 3 החשודים הראשונים: עאדל עוינאת בן 29, מוחסן קהמוז בן 21, דיאב קהמוז בן 31.

בהמשך החקירה נעצרו 4 חשודים נוספים: ממדוח אברהים בן 21, ג'מיל קהמוז בן 29, יוסף קהמוז בן 34, מאהר חרבואי בן 29 תושב ירכא.

החקירה נוהלה על ידי היחידה המרכזית במחוז צפון והשב"כ, והחלה לאחר שב-30 ביולי השנה מצא חקלאי ממטולה תיק ובו שני מטעני חבלה, בחורשה סמוך לכביש 90. מדובר במטענים רבי עוצמה שהיו מחוברים לפתילי השהיה, ובתום חקירה של מומחי חבלה נקבע כי הם הגיעו מחיזבאללה.

במהלך החקירה התברר כי המטענים הוברחו מלבנון כבר בחודש מאי, ודיאב קיבל אותם לאחר שנזרקו מעבר לגדר הגבול, הניח אותם בתיק, והחביא אותם בחורשה. על פי ההנחיות שקיבל, אמור היה דיאב להניח את המטענים באזורים הומי אדם בחיפה, ולבצע פיגוע.

ראש מפלג התשאול ביחידה המרכזית צפון, רב-פקד אלי פוקס, אמר כי דיאב סייר במקומות שבהם הונחה להניח את המטענים, אך החליט שאינם מתאימים בשל ריבוי האבטחה והמצלמות במקום. במקום זאת, בחן דיאב אפשרות לבצע פיגוע בעיר נשר, ושיתף את אחיו יוסף וג'מיל, כאשר באחרון אף תכנן להסתייע למימוש הפיגוע.

בהמשך נודע כי בין השאר הציע דיאב להניח את המטענים בצומת גולני, מקום שבו נאספים חיילים רבים מדי בוקר. "בעת שנסע באזור צומת טורעאן הבחין הנאשם בתחנת אוטובוס ובה חיילים רבים", צוין בכתב האישום. "הנאשם חשב כי מקום זה מהווה יעד מתאים לפיגוע, שכן ניתן לפגוע בחיילים רבים, וצילם את המקום באמצעות הסמסונג". בהמשך כתב האישום מתואר כיצד דיאב נסע ברכבו יחד עם אחיו יוסף, וצילם מספר תמונות וסרטון וידאו לאורך הדרך מצומת גולני לצומת טורעאן, וכן את תחנת ההסעה. מאוחר יותר באותו היום סייע אח אחר של דיאב, ג'מיל, לשלוח את התמונות שצולמו לחיזבאללה.

בהמשך, יצא דיאב מספר פעמים כדי לחפש את המטענים שהחביא, אולם לא הצליח לאתר אותם, ובסופו של דבר הם נמצאו על ידי החקלאי. כאמור ב-4 בספטמבר השנה הפכה החקירה גלויה. דיאב ושאר המעורבים נעצרו והועברו לחקירה. במחשבים ובטלפונים ניידים שנתפסו ברשותם, מצאו החוקרים תמונות של אתרי פיגוע אפשריים - בהם בסיסי צבא ומקומות רגישים בכפר רג'ר עצמו - שהועברו לחיזבאללה.

כלל החשודים נמצאים במעצר והיום יוגש כתב אישום בין היתר בעבירות של: מסירת ידיעה למטרת ריגול, סיוע לאויב במלחמה, ייצור , יבוא ויצוא נשק בלי רשות, מגע עם סוכן חוץ, סחר בסמים.

יש לציין, כי כנגד החשוד מאהר חירבאווי יוגש כתב אישום בעבירות סמים בלבד.

מהמשטרה נמסר כי חיזבאללה וארגוני טרור נוספים עושים מאמצים גדולים לבצע פיגוע בשטח מדינת ישראל תוך ניסיון לגיוס משתפי פעולה מקרב אזרחי המדינה. חקירה מהירה יסודית ומסועפת הובילה למעצרם של כל חברי תשתית הטרור ומנעה פיגוע רב נפגעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר