"תסובבו כסף במקום"

עורכי דין גויים נגד הכפרות בקליפורניה: "מנהג מחליא"

עורכי דין מבקשים לאסור לקיים את מנהג הכפרות בקליפורניה וטוענים כי מדובר ב"מנהג מחליא ומחזה מבהיל". אם לשפוט לפי ניסיון העבר, גם העתירה הזו צפוייה להידחות (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

עורכי דין גויים שמייצגים קבוצה של פעילי זכויות בעלי חיים בקליפורניה, הגישו בקשה למנוע בצורה חוקית את קיום מנהג ה"כפרות" בתרנגולות לקראת יום הכיפורים. עורכי הדין שמייצגים את הפעילים למען בעלי חיים והגישו את התביעה הם דוד סיימון ובריאן פיז, והעתירה מכוונת נגד בית חב"ד מקומי.

"זה מחזה מבחיל ומחליא שאמור להתקיים החל מסוף השבוע" נכתב בבקשה של הפעילים, "הרג תרנגולות אינו נדרש עבור קיום מנהג הכפרות. גופים רבים אחרים הפסיקו להרוג תרנגולות, ומבצעים את מנהג הכפרות באמצעות שקיות עם כסף".

באתר המקומי "breitbart.com", שדיווח על הבקשה למנוע לקיים את מנהג הכפרות, ציינו כי לא מדובר בחובה הלכתית, אלא במנהג שהלך וצבר תאוצה עם השנים.

מנהג הכפרות, ארכיון (צילום: יענקי אריה)

למרות המילים הדרמטיות שכלולות בבקשתם של עורכי הדין, במידה ואתם מתגוררים בקליפורניה, אתם יכולים להירגע לאור ניסיון העבר, ולהמשיך לסובב תרנגולות לכפרה בניחותא. הקבוצה המדוברת כבר הגישה בקשות דומות בעבר, האחרונה שבהם בערב יום הכיפורים אשתקד, אולם נדחתה על ידי בית המשפט.

בקרב חסידי חב"ד, שהתביעה מכוונת בין השאר נגד השליחים של החסידות באזור, טוענים כי התביעה מגיעה מקבוצה קיצונית שמנסה לפגוע בחופש הפולחן המעוגן בחוק, וכי המנהג מתקיים תחת הכללים הנהוגים וטיפול ראוי בעופות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר