הוכרז מצב חירום

ההוריקן מת'יו דוהר לארה"ב: 225 קמ"ש, 140 הרוגים

הוריקן "מת'יו" הותיר הרס וחורבן בהאיטי, ובתוך שעות יכה בחופי פלורידה. הערב התחזק לדרגה 4, ואובמה הכריז על מצב חירום. בג'ורג'יה ציווה המושל על חצי מיליון תושבים לברוח לפנים היבשת. נכון לעכשיו "מת'יו" כולל רוחות במהירות 225 קמ"ש - והוא לא צפוי להיחלש עד הגיעו לארה"ב (בעולם)

ynet | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הוריקן "מת'יו" ממשיך להתקרב לחופי ארה"ב, לשם יגיע הלילה (יום ה'), והוא משאיר אחריו קציר דמים שרק ממשיך לגדול. מספר ההרוגים הגיע כבר ל-140, 136 מהם בהאיטי. ממדינת האי הענייה המשיכה הסופה לעבר איי בהאמה, והיא עשויה להגיע לחופי פלורידה עוד לפני חצות. הערב עדכנו הרשויות בארה"ב כי סופת ההוריקן התחזקה וכעת היא מוגדרת הוריקן בדרגה 4.

נשיא ארה"ב ברק אובמה הכריז על מצב חירום בפלורידה, הכרזה המלמדת על הדאגה הגדולה בממשלו, ומאפשרת לאובמה להקצות משאבים פדרליים נרחבים להתמודדות עם הסופה.

רוב ההרוגים נרשמו במערב האיטי ובדרומה. רבים מהקורבנות נהרגו מעצים שקרסו, הריסות מבנים שהתמוטטו עליהם ונהרות שעלו על גדותיהם.

הסופה מתקרבת לפלורידה עם רוחות במהירות 225 מ"ש, והיא צפויה לשמר את עוצמתה זו גם בהגיעה לחוף האמריקני. מאות אלפים בדרום-מזרח ארה"ב נמלטו במהלך היום לפנים היבשת כדי לא להסתכן. "מת'יו" צפויה להיות הסופה החזקה ביותר שהיכתה בחוף האטלנטי זה יותר מעשור.

בפלורידה סיפר המושל ריק סקוט כי השמיים כבר מתקדרים, וכי ייתכן שהמדינה עומדת בפני הפינוי הגדול ביותר שידעה אי פעם. כשני מיליון איש בפלורידה, בג'ורג'יה ובדרום קרוליינה קיבלו אזהרה להתפנות לפנים היבשת.

בג'ורג'יה פרסם הערב המושל צו-חובה המורה לתושבים לאורך כל אזור החוף במדינה להתפנות מבתיהם בין שהם רוצים בכך ובין שלא. מדובר באוכלוסייה בת קצת יותר מחצי מיליון תושבים. זו הקריאה הראשונה לאזרחים בג'ורג'יה להתפנות בגלל סופה זה 17 שנה.

חזאים אומרים כי הסופה עשויה להביא איתה 380 מילימטרים של גשם במקומות מסוימים. באורלנדו פארקי שעשועים גדולים הודיעו על סגירת שעריהם - בהם גם "דיסניוורלד".

למרות הוראות הפינוי ואזהרות הרשויות, לא כולם נעתרים. רוברט וז'ורז'ט טיילר למשל לא זזים מביתם השכור בכף קנוורל שבפלורידה. טיילר לקח הפסקה מתליית דיקטים על חלונות ביתו וסיפר שהוא חושש

שייתקע בפקקי תנועה ושזו תהיה יותר מדי טרחה עבורו להתחיל לפנות את האופנועים וכלי הנשק שלו. יש לו בבית שני גנרטורים, 50 גאלונים של דלק ומספיק מזון ומים לשבוע. יתר על כן, הוא שיפוצניק והטלפון שלו לא יפסיק לצלצל מרגע שהסופה תחלוף לה. "אני מניח שזה חלק מהחיים בפלורידה, בייחוד באזור החוף", אמר טיילר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר