"הסופה הזאת היא מפלצת"

מצב חירום בארה"ב: הוריקן מת'יו העוצמתי יגיע לפלורידה

אחרי 343 הרוגים בהאיטי וברפובליקה הדומיניקנית מגיע הוריקאן מת'יו לחופי פלורידה. מיליונים פונו מבתיהם בשל הסופה האדירה שהוגדרה בעוצמה 3 מתוך 5 ובבתי חב"ד נערכים ליום כיפור (בעולם)

הסופה נראית מחופי פלורידה (שאטרסטוק)

אימה בפלורידה: מיליונים התפנו מבתיהם, המקלטים נפתחו, בתים חוזקו וכולם בציפייה דרוכה לסופת ההוריקן "מת'יו", ההוריקן החזק ביותר שפקד את ארה"ב זה יותר מעשור, ובמהלך הלילה (ו' שעון ארה"ב) היא צפויה להכות בחוף האמריקני בעוצמה. הוריקן "מת'יו" מגיע לארה"ב אחרי שהותיר בדרכו 343 הרוגים - 339 בהאיטי ועוד ארבעה ברפובליקה הדומיניקנית השכנה.

"מת'יו" הוגדר הוריקן בדרגה 4 מתוך 5, והוא כולל רוחות אדירות במהירות 220 קמ"ש הבוקר הוא נחלש מעט והוגדר ברמה 3 שאף היא דרגה הרסנית שללא היערכות נכונה עלולה לגרום קטסטרופה של ממש לנזקי ענק ואף להרוגים. אזהרת ההוריקן שפורסמה לאזורים נרחבים בחוף, מפלורידה דרך ג'ורג'יה ועד דרום קרוליינה, נוגעת ליותר מ-12 מיליון איש.

מושל פלורידה ריק סקוט כינס הלילה מסיבת עיתונאים מיוחדת. הוא אמר כי "הסופה הזאת היא מפלצת, אני אתפלל עבור הבטיחות של כולם".

אתמול הכריז נשיא ארה"ב ברק אובמה על מצב חירום בפלורידה, דרום קרוליינה וג'ורג'יה, במטרה לאפשר למחלקה לביטחון המולדת ולסוכנות הפדרלית לניהול אירועי חירום לשתף פעולה במאמצי הסיוע לאזורים שייפגעו שם. בהודעה שפרסם הבית הלבן נכתב כי אובמה שוחח בטלפון עם מושלי המדינות בחוף המזרחי והתחייב לספק את כל המשאבים הלאומיים לעזרת המדינות. עוד צוין כי אובמה הנחה את צוותו להיות מוכן לכל תרחיש אפשרי.

סופת ההוריקן בפלורידה תופסת את שלוחי חב"ד הפזורים במדינה בימי פעילות השיא של חגי תשרי. שליח חב"ד באיסט פלנטיישן, הרב אהרן פינק מספר ל'כיכר השבת': "גם בשבת הקרובה בית חב"ד יפעל, אם כי במתכונת מצומצמת. נערכנו במשך מספר ימים לקראת הסופה, אגרנו כמויות גדולות של מזון ושתיה ובסיוע הת' שניאור זלמן ובר הפעלנו מוקד מיוחד לסיוע עבור אלו שסופגים את נזקי הסופה".

נכון לעכשיו אזורים רבים נתונים ללא חשמל כתוצאה מפגיעה משמעותית מהרוחות העזות. קיים חשש כבד כי גורמים עויינים ינצלו את הבלבול וההרס כדי לשדוד ולגנוב כפי שקרה בעבר.

יצוין כי החל מאתמול יום חמישי בוטלו הלימודים בכל בתי הספר עד להודעה חדשה ומצב חירום הוכרז בפלורידה. בקרב שלוחי חב"ד במדינה עולה החשש כי נזקי הסופה יגרמו למיעוט משתתפים בתפילות יום הכיפורים בבתי הכנסת ונערכים מראש לאכלס יהודים רבים בבתיהם ביום הקדוש.

ההכנות בבית חב"ד בפלנסטיין ליו"כ

סופת הוריקן עוצמתית כמו "מת'יו" לא פקדה את ארה"ב כבר 11 שנה – מאז שהוריקן "ווילמה" היכה בה. בקריביים לא זוכרים סופה חזקה כזו מאז הסופה "פליקס" שהיכתה במרכז אמריקה ב-2007 וזרעה הרס בקובה ובהאיטי.

הסוכנות הלאומית לחיזוי מזג אוויר של ארה"ב פרסמה אזהרה מפני הצפות לאורך כל החוף של דרום קרוליינה, והזהירה כי השילוב של הסערה והגשם עלול לגרום להצפות במרכז צ'רלסטון שיהיו קשות יותר מאלה שהיו שם באוקטובר אשתקד – אז הושבתה העיר למשך ימים ארוכים.

מי שמנצלים את ההוריקן לטובתם הם המועמדים לנשיאות, שמנסים לשדר ממלכתיות ואחריות. המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ קרא אמש לתושבים הנמצאים במסלול הצפוי של ההוריקן לתפוס מקום מחסה ולמלא את הוראות גורמי ההצלה. בהודעה שפרסם מסר: "שום דבר לא חשוב יותר מביטחון משפחתכם". הוא גם הודה לאנשי החילוץ וההצלה ושלח תנחומים למשפחות ההרוגים בהאיטי.

ובעוד אמריקה נערכת להוריקן "מת'יו", המרכז לחיזוי הוריקנים הודיע אמש כי סופת הוריקן חדשה, "ניקול" שמה, נוצרה לחופי ברמודה באוקיינוס האטלנטי. מסלולה העתידי עדיין אינו ברור, וכעת יש בה רוחות במהירות מרבית של 130 קמ"ש. הסופה הזו צפויה להתקדם לכיוון צפון-מערב בהמשך הלילה, וביום או ביומיים הקרובים היא עשויה להתחזק ולהכות אף היא בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר