התפחות בפרשת המעצרים

שניים מבכירי המועצה הדתית בירושלים הושעו מתפקידם

נציבות שירות המדינה הודיע היום על השעייתם של שניים מבכירי המועצה הדתית זאת כהמשך לחקירתם לפני כחודשיים במשטרה בחשד להונאה, מרמה והפרת אמונים (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(Yonatan Sindel/Flash90)

התפתחות בפרשת המעצרים במועצה הדתית בי-ם: שניים מבכירי הפרשה, ראש אגף המקוואות מנחם בלומנטל ומזכיר מחלקת הכשרות דוד מלכה, קיבלו היום (ו') מכתב השעייה מהנציבות.

כזכור לפני כחודשיים, נעצרו ונחקרו כמה מבכירי המועצה הדתית בירושלים החשודים בהונאה, מרמה והפרת אמונים. במשטרה החליטו שלא לבקש את הארכת מעצרם של החמישה, מבכירי המועצה הדתית ומחלקת הכשרות בעיר, והם שוחררו בתנאים מגבילים לאחר כמה שעות חקירה.

במרכז החקירה עומד חשד כי החשודים קיבלו טובות הנאה על פעילותם במועצה הדתית מספקים שזכו במכרזים. עוד עולה בחקירה, על פי החשד - אחד העצורים נסע לחו"ל במימון נותני שירותים במסגרת עבודתו, דבר שמנוגד לחוק. כמו כן, על פי החשד, אחד החשודים התגורר בדירה שכורה על חשבון ספק של המועצה הדתית.

מהמשטרה נמסר בעת המעצר: "עם סיומה של חקירה סמויה שהתנהלה במשטרת ירושלים, ביצעו הבוקר חוקרי מפלג ההונאה של משטרת ירושלים חיפושים על פי צו של בית המשפט בבתיהם של מספר עובדי המועצה הדתית בירושלים וכן במשרדי המועצה הדתית.

"כמו כן נעצרו/עוכבו לחקירה 5 חשודים להם מיוחס עבירות הונאה ומרמה והפרת אמונים במסגרת עבודתם במועצה הדתית. במהלך החיפושים נתפסו מסמכים מחשבים וציוד מדיה".

כזכור, מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס, דחה את הקריאות וסירב להשעות את חמשת הבכירים במועצה הדתית ירושלים שנחקרו בחשד לשחיתות.

מהמשרד לשירותי דת נמסר היום: "בעקבות ההתפתחות בחקירה והשעיית שני עובדי המועצה הדתית בירושלים המשרד לשירותי דת מעמיד לרשות נציבות שירות המדינה את הזמן הדרוש ויידרש למיצוי החקירה. ככל שתידרש פעולה נוספת מצידנו נעשה זאת ללא היסוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר