האם נפתרה התעלומה?

המומחים אישרו: הכנף שייכת למטוס המלזי

המומחים האוסטרלים שבוחנים את היעלמות המטוס המלזי לפני שנתיים, אישרו באופן סופי כי אכן אושר כי נמצאו סוף סוף שרידים של המטוס המלזי עצמו שהתרסק (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
כנף אחרת שנמצאה בשנה שעברה (מתוך ynet)

כנף מטוס שנמצאה באי מאוריציוס שבאוקיינוס ההודי במאי השנה, זוהתה בוודאות כחלק מהמטוס המלזי שנעלם ב-2014. כך מסרה לשכת בטיחות התעבורה האוסטרלית, שחוקרת את האירוע. שר התחבורה המלזי אישר את הפרסומים.

טיסה 370 של מלזיה איירליינס מקואלה למפור לביייג'ינג נעלמה ב-8 במרץ 2014, כשבמטוס היו 239 נוסעים ואנשי צוות עד עתה לא פוענחה לחלוטין תעלומת המטוס והסיבות להתרסקותו בלב ים.

שנתיים לאחר שהמטוס המלזי נעלם ללא עקבות, הודיעה הרשות האוסטרלית לביטחון תעבורתי, שמובילה את מאמצי החיפוש אחר המטוס לעיתון "גרדיאן" הבריטי כי סימולטור הטיסה שנמצא בביתו של הטייס, זהארי אחמד שאה, מצביע על כך שהוא תכנן את מסלול טיסה MH370 מקואלה לומפור לבייג'ינג בשמי האוקיינוס ההודי. הדבר עשוי לחזק את הסברה כי הוא ריסק את המטוס בכוונה.

עם זאת, גורמים ברשות הבהירו כי לא ניתן לקבוע בוודאות שהטייס הוא זה שהשתמש בסימולטור. "המידע מהסימולטור לא חושף מה קרה בליל ההיעלמות", נמסר.

"העובדות הרלוונטיות לחיפוש התת-ימי וניתוחן מצביעות על תרחיש שבו לא הייתה כל התערבות מצד הטייס בשלבים האחרונים של הטיסה", נמסר בהודעה מטעם הרשות האוסטרלית. על פי ההודעה, המידע המשמעותי ביותר שעשוי להצביע על מיקום הריסות המטוס הוא הקשר הלווייני האחרון עם מערכות המטוס לפני ההיעלמות.

זוהי לא הפעם הראשונה בה עולה השערה כזו. בשבוע שעבר נחשף ב"ניו יורק מגזין" דוח פנימי של משטרת מלזיה, שלפיו היעלמות טיסה MH370 הייתה למעשה התאבדות מכוונת. על פי דיווח נוסף, חלקים מהדוח הועברו לידי הבולשת הפדרלית האמריקנית, FBI. הרשויות במלזיה הכחישו את הדיווח, ומפכ"ל המשטרה חאלד אבו בכר מסר כי מעולם לא הועבר מידע כזה לסוכנויות זרות, כולל FBI.

אתמול טען שר התחבורה של מלזיה, ליו טיונג ליי, כי לא קיימות ראיות התומכות בסברה כי הטייס התכונן לרסק את המטוס באמצעות הסימולטור שבביתו. מוקדם יותר השבוע, ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול סירב להתייחס לדיווחים, בטענה כי מלזיה אחראית לחקירה, והוסיף: "גם אם נתוני הסימולטור מצביעים על האפשרות שהטייס תכנן את האירוע המזעזע הזה, הם לא חושפים את מיקום המטוס".

עם זאת, מדובר בטענה המבוססת ביותר בשנתיים האחרונות שמסבירה את היעלמות מטוס הבואינג 777, שעליו 239 נוסעים ואנשי צוות, ב-8 במרץ 2014. סברות נוספות כוללות חטיפה או תקלה טכנית חמורה. מאמצי החיפוש על פני שטח של כ-120 אלף קמ"ר בדרום האוקיינוס ההודי לא העלו עד כה ראיות כלשהן מהמטוס, אולם חלק מההריסות נמצאו לחופי טנזניה, דרום אפריקה והאי הצרפתי ראוניון, הסמוך למדגסקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר